Współpraca na rzecz innowacji i wymiany dobrych praktyk – projekty międzynarodowe
W ramach Akcji 2 „Współpraca na rzecz innowacji i wymiany dobrych praktyk” instytucje działające w sferze szkolnictwa wyższego mogą współpracować, realizując wspólnie międzynarodowe projekty.
Wspierane są następujące typy projektów:
- partnerstwa strategiczne (Strategic Partnerships), których celem jest wdrażanie i upowszechnianie innowacyjnych rozwiązań w szkołach wyższych w krajach programu; efektem projektów powinna być modernizacja oferty dydaktycznej, jej lepsze dostosowanie do potrzeb społeczeństwa i gospodarki oraz podniesienie jakości kształcenia;
- sojusze na rzecz wiedzy (Knowledge Alliances) – projekty prowadzone przez szkoły wyższe we współpracy z przedsiębiorstwami, mające na celu propagowanie innowacji, przedsiębiorczości, kreatywności, zwiększanie szans na zatrudnienie, wymianę wiedzy oraz wspieranie nauczania i uczenia się multidyscyplinarnego (są to tzw. projekty centralne, zarządzane przez Agencję Wykonawczą ds. Edukacji, Kultury i Sektora Audiowizualnego (EACEA) w Brukseli);
- projekty typu „Budowanie potencjału w szkolnictwie wyższym” (Capacity Building in Higher education), w ramach których wspiera się współpracę z krajami partnerskimi z innych regionów świata; projekty z zakresu budowania potencjału wspierają procesy modernizacji i umiędzynarodowienia organizacji/instytucji oraz systemów szkolnictwa wyższego (są to tzw. projekty centralne, zarządzane przez Agencję Wykonawczą ds. Edukacji, Kultury i Sektora Audiowizualnego (EACEA) w Brukseli).
Uczelnie mogą również uczestniczyć w sojuszach na rzecz umiejętności sektorowych (Sector Skills Alliances) – projektach prowadzonych przez instytucje kształcenia i szkolenia zawodowego we współpracy z przedsiębiorstwami; celem tych projektów jest lepsze dostosowanie oferty edukacyjnej do zmieniających się potrzeb rynku pracy (są to tzw. projekty centralne, zarządzane przez Agencję Wykonawczą ds. Edukacji, Kultury i Sektora Audiowizualnego (EACEA) w Brukseli).
Partnerstwa strategiczne
„Partnerstwa strategiczne” w sektorze szkolnictwa wyższego to międzynarodowe projekty polegające na wdrażaniu i upowszechnianiu innowacyjnych rozwiązań i dobrych praktyk w szkolnictwie wyższym. Efektem tego typu projektów powinna być przede wszystkim modernizacja oferty dydaktycznej uczelni, jej lepsze dostosowanie do potrzeb społeczeństwa i gospodarki oraz podniesienie jakości kształcenia.
Organizacje (instytucje) uczestniczące
W projekcie mogą brać udział różnego typu organizacje (instytucje, przedsiębiorstwa) z krajów uczestniczących w programie (tzw. krajów programu), przy czym jedna z nich pełni funkcję koordynatora i tylko ona wnioskuje o dofinansowanie w imieniu całego partnerstwa.
Minimalny skład konsorcjum realizującego projekt to trzy instytucje z trzech różnych krajów programu.
Uczelnie z krajów programu biorące udział w projekcie muszą mieć Kartę Erasmusa dla szkolnictwa wyższego.
W wyjątkowych przypadkach, jeżeli jest to niezbędne do osiągnięcia celu projektu, można również przewidzieć udział organizacji z krajów partnerskich.
Czas trwania projektu
Partnerstwa strategiczne w sektorze szkolnictwa wyższego mogą trwać od 2 do 3 lat (od 24 do 36 miesięcy).
Zgodność z priorytetami
Projekt musi być spójny z wybranymi:
- priorytetami horyzontalnymi dla partnerstw strategicznych,
- priorytetami dla partnerstw strategicznych w dziedzinie szkolnictwa wyższego
Przykładowe działania
- Opracowywanie programów kształcenia (przedmiot, moduł, kierunek), w tym wspólnych studiów.
- Wprowadzanie większej różnorodności form kształcenia, w tym wirtualnych.
- Opracowywanie nowych metod kształcenia/ dydaktycznych (stymulowanie kreatywności, umiejętności związanych z przedsiębiorczością itp.)
- Opracowywanie materiałów, metod, narzędzi dydaktycznych.
- Wypracowywanie standardów jakościowych
- Rozwój współpracy uczelni z przedsiębiorstwami (np. angażowanie studentów i pracowników uczelni we wspólne projekty z przedsiębiorstwami).
- Opracowywanie i wdrażanie strategii współpracy (w instytucjach).
- Badania, analizy, studia przypadku (dotyczące kształcenia, edukacji w danej dziedzinie).
Projekt może również przewidywać
- działania związane z uczeniem się, nauczaniem, szkoleniami (mobilność),
jeżeli przyczyniają się do osiągnięcia celów projektu.
Działania związane z uczeniem się, nauczaniem, szkoleniami (mobilność):
- Mobilność łączona studentów (Blended mobility) – krótki wyjazd do instytucji partnerskiej w kraju programu (od 5 dni do 2 miesięcy) + mobilność wirtualna (korzystanie z wirtualnych form kształcenia);
- Programy (kursy) intensywne (czas trwania dla osób uczących się: od 5 dni do 2 miesięcy; dla prowadzących kursy: od 1 dnia do 2 miesięcy);
- Długoterminowe wyjazdy pracowników w celu prowadzenia zajęć lub w celach szkoleniowych (od 2 do 12 miesięcy);
- Krótkoterminowe szkolenia dla pracowników (od 3 dni do 2 miesięcy).
Szczegółowe informacje na temat partnerstw strategicznych znajdują się w „Przewodniku po programie Erasmus+”.
Maksymalnie dofinansowanie projektu typu partnerstwo strategiczne:
- projekt 2-letni: 300 000 euro,
- projekt 3-letni: 450 000 euro.
Maksymalne dofinansowanie na rok: 150 000 euro; na miesiąc: 12500 euro (na projekt)
Kategorie budżetowe
Koszty ryczałtowe (obliczane z zastosowaniem ryczałtowych stawek jednostkowych – unit costs)
- Zarządzanie projektem i jego wdrażanie
- Międzynarodowe spotkania projektowe
- Rezultaty pracy intelektualnej
- Wydarzenia upowszechniające rezultaty pracy intelektualnej
- Działania związane z uczeniem się/nauczaniem/szkoleniami (ryczałtowe stawki jednostkowe na podróż, ryczałtowe stawki jednostkowe na utrzymanie)
Koszty rzeczywiste (w ramach tzw. kosztów specjalnych)
- Wsparcie związane ze specjalnymi potrzebami uczestników
- Koszty nadzwyczajne
Wniosek składa organizacja wnioskująca w imieniu całego partnerstwa.
Wniosek elektroniczny (Web Form) składany jest on-line poprzez stronę Komisji Europejskiej (dostęp poprzez EU Login). Wniosek trafia do Narodowej Agencji organizacji wnioskującej.
Język wniosku: polski lub angielski
Liczba możliwych wniosków:
- jedno konsorcjum partnerskie może złożyć tylko jeden wniosek;
- jedna organizacja wnioskująca może złożyć więcej niż jeden wniosek, o ile każdy proponowany projekt będzie realizowany przez inne konsorcjum partnerskie;
- jedna organizacja może uczestniczyć w wielu projektach.
Formularze wniosków 2020 (Wnioski online – Web Forms)
Guidelines/Instrukcje na stronie Komisji Europejskiej (dostępne tylko dla użytkowników zalogowanych poprzez EU Login)
Instrukcje i wskazówki dotyczące składania wniosków w roku 2020 (opracowane przez Narodową Agencję)
Najczęściej zadawane pytania (konkurs wniosków 2020)
Szczegółowe informacje na temat partnerstw strategicznych znajdują się w „Przewodniku po programie Erasmus+”.
Partnerstwa strategiczne koordynowane w Polsce
ACCEPT THE CHALLENGE! – Gamification IN on-line higher EDucaton
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA226-HE-096034
Instytucja koordynująca: Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania z Siedzibą w Rzeszowie
Activating Students in Online Classes
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA226-HE-096358
Instytucja koordynująca: Uniwersytet Śląski w Katowicach
Advanced Digital Design course ON modern buildings developing SKILLS for young engineers
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA226-HE-095244
Instytucja koordynująca: Politechnika Białostocka
Advancing Digital Competence in Higher Education
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA226-HE-096098
Instytucja koordynująca: Collegium Civitas (Warszawa)
A model for Interactive (A)Synchronous Learning in Online STEM Education
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA226-HE-096239
Instytucja koordynująca: Politechnika Łódzka
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA226-HE-096375
Instytucja koordynująca: Politechnika Gdańska
Digital Competences for Improving Security and Defence Education
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA226-HE-096192
Instytucja koordynująca: Wojskowa Akademia Techniczna im. Jarosława Dąbrowskiego (Warszawa)
Digital Roadmap for designing online interactive content
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA226-HE-095331
Instytucja koordynująca: Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego
ED-ON: Edukacji międzykulturowa w dobie nauczania zdalnego
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA226-HE-095276
Instytucja koordynująca: Akademia WSB (Dąbrowa Górnicza)
Europejska edukacja cyfrowa w Zarządzaniu Infrastrukturą Drogową
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA226-HE-096100
Instytucja koordynująca: Politechnika Gdańska
Experience and immersive technologies – from creative practice to educational theory
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA226-HE-095891
Instytucja koordynująca: Uniwersytet Jagielloński
FGPE Plus: Learning tools interoperability for gamified programming education
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA226-HE-095786
Instytucja koordynująca: Uniwersytet Szczeciński
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA226-HE-096196
Instytucja koordynująca: Politechnika Białostocka
HOlistic online Teaching SUPport
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA226-HE-096456
Instytucja koordynująca: Politechnika Poznańska
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA226-HE-096353
Instytucja koordynująca: Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Tarnowie
Innowacyjne zasoby edukacyjne w kształceniu zdalnym
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA226-HE-096059
Instytucja koordynująca: Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej
Innovative Competence in Online Higher Education
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA226-HE-096278
Instytucja koordynująca: Uniwersytet Gdański
JANUS: e-Pedagogy and Virtual Reality Based Robotic Blended Education
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA226-HE-095371
Instytucja koordynująca: Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza
Kompetencje cyfrowe kadry akademickiej. Nowy wymiar studiów śródziemnomorskich
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA226-HE-095909
Instytucja koordynująca: Uniwersytet Jagielloński
Navigating Social Worlds: Toolbox for Social Inquiry
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA226-HE-096356
Instytucja koordynująca: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Organize yourself! Time and self management as a key to your success
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA226-HE-096055
Instytucja koordynująca: Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA226-HE-096163
Instytucja koordynująca: Politechnika Śląska
Teaching online electronics, microcontrollers and programming in Higher Education
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA226-HE-095653
Instytucja koordynująca: Politechnika Warszawska
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA226-HE-095164
Instytucja koordynująca: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Towards e-coaching, the first step to build trust with a digital coach
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA226-HE-095455
Instytucja koordynująca: Politechnika Białostocka
Virtual Business Strategic Games in Online Higher Education
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA226-HE-095683
Instytucja koordynująca: Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
VIRTUAL ON THE JOB TRAINING IN TOURISM SECTOR
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA226-HE-095877
Instytucja koordynująca: Wyższa Szkoła Turystyki i Ekologii (Sucha Beskidzka)
Wykorzystanie innowacyjnych metod nauczania na kierunkach pielęgniarstwo i ratownictwo medyczne
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA226-HE-096280
Instytucja koordynująca: Wyższa Szkoła Planowania Strategicznego w Dąbrowie Górniczej
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA203-081692
Instytucja koordynująca: Szkoła Główna Turystyki i Hotelarstwa Vistula, Warszawa
Boosting Research Administration Skills and Services
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA203-081530
Instytucja koordynująca: Uniwersytet Łódzki
BOT-Learning as a modern teaching method of GEN Z
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA203-081777
Instytucja koordynująca: Science4people spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, Białystok
Development of the Master level of Sports Management with special emphasis on the field of Sports
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA203-081993
Instytucja koordynująca: Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA203-081891
Instytucja koordynująca: Uniwersytet Szczeciński
E-LEARNING PROSPECTS FOR HUMANITIES
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA203-081599
Instytucja koordynująca: Uniwersytet Śląski w Katowicach
Enhance Soft Skills to Nurture Competitiveness and Employability
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA203-081596
Instytucja koordynująca: Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie
European Road Safety Partnership
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA203-081964
Instytucja koordynująca: Politechnika Gdańska
Experiential education. Interactive/Intensive course of european brand management
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA203-081852
Instytucja koordynująca: Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
FUTURES – Future laboratories for professional and personal development
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA203-082243
Instytucja koordynująca: Politechnika Białostocka
Good teaching practices in experiential learning for effective education in embedded food systems
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA203-082209
Instytucja koordynująca: Szkoła Głowna Gospodarstwa Wiejskiego
Heritage BIM – enhancing digital competences of students of Architecture
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA203-081942
Instytucja koordynująca: Politechnika Lubelska
High sensitivity – Innovative Module in human sciences
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA203-082261
Instytucja koordynująca: Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji w Lublinie
Innovations for Big Data in a Real World
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA203-082197
Instytucja koordynująca: Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA203-081905
Instytucja koordynująca: Uniwersytet Opolski
Inspire students entrepreneurial thinking to drive discovery, creativity and innovation
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA203-082255
Instytucja koordynująca: Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego
International students’ Action for Adapting Cross-Cultural activities
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA203-082267
Instytucja koordynująca: Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji w Lublinie
Internationally active – professionally valuable.
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA203-081549
Instytucja koordynująca: Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA203-081667
Instytucja koordynująca: Społeczna Akademia Nauk, Łódź
Mixed Reality on Universal Design’s Secret Service
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA203-081735
Instytucja koordynująca: Politechnika Łódzka
Mixed Reality supporting Advanced Medical Education – a new method of teaching medical skills
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA203-082077
Instytucja koordynująca: Uniwersytet Jagielloński
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA203-081740
Instytucja koordynująca: Wyższa Szkoła Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Łódź
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA203-082198
Instytucja koordynująca: Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie
Professional UNcertainty Competence
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA203-081940
Instytucja koordynująca: Uniwersytet Gdański
Project – Product – Promotion. International Collective for Design
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA203-081456
Instytucja koordynująca: Politechnika Łódzka
PROSPER: PROmoting Social entrePreneurship in higher Education for a prospeRous society
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA203-081895
Instytucja koordynująca: Uniwersytet Śląski w Katowicach
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA203-081999
Instytucja koordynująca: Uniwersytet Warszawski
Rhetoric for Innovative Education
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA203-082274
Instytucja koordynująca: Uniwersytet Warszawski
Smart learning for gait physiotherapy – a standardized tool for health higher education in Europe
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA203-082292
Instytucja koordynująca: Politechnika Śląska
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA203-082186
Instytucja koordynująca: Uniwersytet Zielonogórski
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA203-081849
Instytucja koordynująca: V-Systems sp. z o.o., Warszawa
STEM Continuous Professional Development at European Universities
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA203-081802
Instytucja koordynująca: Uniwersytet Jagielloński
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA203-082089
Instytucja koordynująca: Politechnika Śląska
Sustainable Management: Tools for Tomorrow
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA203-082076
Instytucja koordynująca: Politechnika Gdańska
Teacher Education About Multilingualism
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA203-082136
Instytucja koordynująca: Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Teaching Digital Entrepreneurship
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA203-081784
Instytucja koordynująca: Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Teaching English as a content subject at the tertiary level – a modular approach
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA203-081894
Instytucja koordynująca: Uniwersytet Warszawski
Teaching Sustainability in Higher Education in the Field of Economics and Management
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA203-081980
Instytucja koordynująca: Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Tech students, entrepreneurial routes
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA203-082297
Instytucja koordynująca: Uniwersytet Łódzki
Technology education in the digital era supported by the significant use of research results
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA203-082219
Instytucja koordynująca: Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA203-082013
Instytucja koordynująca: Politechnika Krakowska
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA203-081976
Instytucja koordynująca: Uniwersytet Śląski w Katowicach
Training for dimensional metrology in digital manufacturing
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA203-082036
Instytucja koordynująca: Politechnika Krakowska
Transnational Quality Education for Organic Food Safety – SAFE-ORGfood
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA203-081809
Instytucja koordynująca: Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA203-081998
Instytucja koordynująca: Akademia Teatralna im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie
Numer projektu: 2019-1-PL01-KA203-065096
Instytucja koordynująca: Politechnika Gdańska
________
Augmented RealiTy fOr Management SkIlls Development with real-based Cases
Numer projektu: 2019-1-PL01-KA203-065831
Instytucja koordynująca: Politechnika Łódzka
________
Between interaction and innovation – creating communication space in the digital world
Numer projektu: 2019-1-PL01-KA203-065691
Instytucja koordynująca: Uniwersytet Śląski w Katowicach
________
Building next generation competencies for logisticians and supply chain managers
Numer projektu: 2019-1-PL01-KA203-065731
Instytucja koordynująca: Uniwersytet Łódzki
________
Boosting the Soft Skills of Higher Education Students and Graduates
Numer projektu: 2019-1-PL01-KA203-065412
Instytucja koordynująca: V-Systems sp. z o.o.
________
Numer projektu: 2019-1-PL01-KA203-065700
Instytucja koordynująca: Luminar Foundation
________
Numer projektu: 2019-1-PL01-KA203-065688
Instytucja koordynująca: Wyższa Szkoła Ekonomii, Prawa i Nauk Medycznych im. prof. Edwarda Lipińskiego w Kielcach
________
Numer projektu: 2019-1-PL01-KA203-065521
Instytucja koordynująca: Stowarzyszenie “Passionfruits”
________
Digital Transformation of Global Entrepreneurial Mindsets
Numer projektu: 2019-1-PL01-KA203-065472
Instytucja koordynująca: Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
________
Numer projektu: 2019-1-PL01-KA203-065050
Instytucja koordynująca: Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
________
Enhancing Staff Research and Innovation Capacity in Professional Higher Education
Numer projektu: 2019-1-PL01-KA203-065823
Instytucja koordynująca: Uniwersytet Jagielloński
________
Eurasian Insights: Strengthening Indo-Pacific Studies in Europe
Numer projektu: 2019-1-PL01-KA203-065644
Instytucja koordynująca: Uniwersytet Warszawski
________
European Arts and Traditions in Italian Language Learning
Numer projektu: 2019-1-PL01-KA203-065078
Instytucja koordynująca: Uniwersytet Wrocławski
________
(European e-manual for laryngeal surgery – medical e-university based on surgical video footage)
Numer projektu: 2019-1-PL01-KA203-065814
Instytucja koordynująca: Instytut Chemii Bioorganicznej Polskiej Akademii Nauk
________
Glocal- innowacyjne kształcenie przyszłych inżynierów odpowiadające na problemy współczesnych miast
Numer projektu: 2019-1-PL01-KA203-065654
Instytucja koordynująca: Politechnika Białostocka
________
Higher-ed Programmes for Careers in Games Design & Development
Numer projektu: 2019-1-PL01-KA203-065694
Instytucja koordynująca: Uniwersytet Kazimierza Wielkiego
________
Numer projektu: 2019-1-PL01-KA203-065243
Instytucja koordynująca: Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie
________
Information and Communication Technologies for Sustainable Tourism Development
Numer projektu: 2019-1-PL01-KA203-065781
Instytucja koordynująca: Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie
________
Numer projektu: 2019-1-PL01-KA203-065842
Instytucja koordynująca: Politechnika Lubelska
________
Innovative Measurement Tool towards Urban Environmental Awareness
Numer projektu: 2019-1-PL01-KA203-065129
Instytucja koordynująca: Politechnika Gdańska
________
Innovative Open Source courses for Computer Science curriculum
Numer projektu: 2019-1-PL01-KA203-065564
Instytucja koordynująca: Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
________
Integrated education based on sustainable urban mobility projects
Numer projektu: 2019-1-PL01-KA203-065244
Instytucja koordynująca: Politechnika Gdańska
________
Numer projektu: 2019-1-PL01-KA203-065205
Instytucja koordynująca: Państwowa Medyczna Wyższa Szkoła Zawodowa w Opolu
________
Numer projektu: 2019-1-PL01-KA203-065751
Instytucja koordynująca: Wyższa Szkoła Bankowa w Toruniu
________
Mediation in Language Learning and Teaching
Numer projektu: 2019-1-PL01-KA203-065746
Instytucja koordynująca: Uniwersytet Warszawski
________
Opracowanie modelu transferu technologii na uczelniach wyższych
Numer projektu: 2019-1-PL01-KA203-065812
Instytucja koordynująca: Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku
________
Numer projektu: 2019-1-PL01-KA203-065101
Instytucja koordynująca: Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
________
Social Professions for Supporting Youth in a European Solidarity Context
Numer projektu: 2019-1-PL01-KA203-065091
Instytucja koordynująca: Uniwersytet w Białymstoku
________
Systemic University Change Towards Internationalisation for Academia
Numer projektu: 2019-1-PL01-KA203-065656
Instytucja koordynująca: Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
________
Technologically enhanced online opportunities for language learning in inclusive education
Numer projektu: 2019-1-PL01-KA203-065062
Instytucja koordynująca: Uniwersytet Opolski
________
Transdisciplinary methodology for Integrated Design in higher education
Numer projektu: 2019-1-PL01-KA203-065784
Instytucja koordynująca: Politechnika Łódzka
________
Numer projektu: 2019-1-PL01-KA203-064946
Instytucja koordynująca: Uniwersytet Łódzki
ACTISS. Action for Computational Thinking in Social Sciences
Numer projektu: 2018-1-PL01-KA203-050951
Instytucja koordynująca: Uniwersytet Warszawski
Partnerzy: Rijksuniversiteit Groningen (Holandia); Alexander von Humboldt Institute for Internet and Society (Niemcy)
_______
AIMED. Aiming to educate by promoting the academic dimension of Erasmus+
Numer projektu: 2018-1-PL01-KA203-051106
Instytucja koordynująca: Uniwersytet Łódzki
Partnerzy: University of Granada, University of Cadiz, Hiszpania; Erasmus Student Network; Vytautas Magnus University, Kowno, Litwa; European University Foundation-Campus Europae; University of Primorska, Słowenia; European Humanities University, Wilno, Litwa; University of Santiago de Compostela, Hipszania
_______
BEAST. BE Aware STudent
Numer projektu: 2018-1-PL01-KA203-051137
Instytucja koordynująca: Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania z Siedzibą w Rzeszowie
Partnerzy: Instituto Politécnico de Portalegre – Portugalia; Universita degli Studi di Modena e Reggio Emilia – Włochy
_______
CC INFINITE. Computing Competences. Innovative learning approach for non-IT students
Numer projektu: 2018-1-PL01-KA203-051143
Instytucja koordynująca: Uniwersytet Śląski
Partnerzy:
_______
Eurasian Insights: Strengthening Central Asian Studies in Europe
Numer projektu: 2018-1-PL01-KA203-050674
Instytucja koordynująca: Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Partnerzy: Universiteit Gent – Belgia; Université Paris-Sud – Francja; Dublin City University – Irlandia; The University of Glasgow – Wielka Brytania; The School or Oriental and African Studies – Wielka Brytania; East Finland University – Finlandia; Univerzita Karlova – Czechy; Universidade de Coimbra – Portugalia; Institut français d’études sur l’Asie Centrale – Francja/Kyrgyzstan; George Washington University – Stany Zjednoczone
_______
Europejskie Dziedzictwo Kulturowe jako instrument wzmacniania akademickiego kształcenia i społecznej odpowiedzialności instytucji szkolnictwa wyższego
Numer projektu: 2018-1-PL01-KA203-051104
Instytucja koordynująca: Dolnośląska Szkoła Wyższa
Partnerzy: Uniwersytet w Göteborgu, Szwecja; Uniwersytet w Maladze, Hiszpania; Uniwersytet w Lejdzie (Leiden), Holandia; Otwarty Uniwersytet Cypryjski
_______
Framework for Gamified Programming Education (Platforma dla Zgamifikowanej Edukacji Programistycznej)
Numer projektu: 2018-1-PL01-KA203-050803
Instytucja koordynująca: Uniwersytet Szczeciński
Partnerzy: INESC TEC – Instituto de Engenharia de Sistemas e Computadores, Tecnologia e Ciencia, Portugalia; Universita degli Studi di Napoli Parthenope, Włochy; Aalborg Universitet, Dania
_______
Generation Data
Numer projektu: 2018-1-PL01-KA203-050957
Instytucja koordynująca: Uniwersytet Szczeciński
Partnerzy: Letterkenny Institute of Technology (Irlandia); European Universities Continuing Education Network (Belgia); Feltech Software Innovations Ltd (Irlandia); European E-learning Institute (Dania); Vilniaus Gedimino Technikos Universitetas (Litwa)
_______
HERITAGE. Europejskie miasta w procesie kształtowania i przekazywania europejskiego dziedzictwa kulturowego. Międzynarodowy program kształcenia dla studentów I i II stopnia
Numer projektu: 2018-1-PL01-KA203-050963
Instytucja koordynująca: Uniwersytet Jagielloński
Partnerzy: Universita degli Studi dell’Aquila, (Włochy); Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici (Słowacja); Universidad de La Iglesia de Deusto (Hiszpania)
_______
IMETS. International Medical English Testing System
Numer projektu: 2018-1-PL01-KA203-050990
Instytucja koordynująca: Uniwersytet Jagielloński Collegium Medicum
Partnerzy: University of Pecs (Węgry); University of Medicine and Pharmacy of Targu Mures (Rumunia); Future Focus Ltd. (Malta); Training 2000 psc (Włochy); Innovation, Entrepreneurship and Technologies of information and communication Association INNETICA (Hiszpania)
_______
Open Innovative resources for filmmaking education and training
Numer projektu: 2018-1-PL01-KA203-050972
Instytucja koordynująca: Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, TV i Teatralna im. L. Schillera w Łodzi
Partnerzy: Akademie Muzickych Umeni v Praze, Czechy; Sveuciliste u Zagrebu Akademija Dramske Umjetnosti, Chorwacja; Vysoka Skola Múzických Umení v Bratislave, Słowacja
_______
Program kształcenia studentów uczelni medycznych (i nauk o zdrowiu) z zakresu leczenia zachowawczego dysfunkcji mięśni dna miednicy
Numer projektu: 2018-1-PL01-KA203-051055
Instytucja koordynująca: Państwowa Medyczna Wyższa Szkoła Zawodowa w Opolu
Partnerzy: Universita degli Studi Gabriele D’Annunzio di Chieti-Pescara (Włochy); Universidad de Cadiz (Hiszpania)
_______
SAFEMEDIC. Personal safety of medical personnel in difficult professional situations
Numer projektu: 2018-1-PL01-KA203-050652
Instytucja koordynująca: Wyższa Szkoła Ekonomii, Prawa i Nauk Medycznych im. prof. Edwarda Lipińskiego, Kielce
Partnerzy: Kauno Kolegija – Litwa; International Network for Health Workforce Education, Hiszpania; Institute of Technology Tralee – Irlandia; Alma Mater Europaea – Evropski center, Maribor – Słowenia; Vysoka skola zdravotnicka, o.p.s. – Czechy
_______
SOLVINC Solving intercultural conflicts with international students (Rozwiązywanie konfliktów międzykulturowych we współpracy ze studentami z różnych krajów)
Numer projektu: 2018-1-PL01-KA203-050751
Instytucja koordynująca: Społeczna Akademia Nauk, Łódź
Partnerzy: Universitat Wien, Austria; Elan Interculturel, Francja; Johannes Gutenberg-Universitat Mainz, Niemcy; Universidade do Porto, Portugalia
_______
Stranger. Międzynarodowa mobilność – szansa i problem. Właściwe przygotowanie do studiowania na zagranicznej uczelni
Numer projektu: 2018-1-PL01-KA203-050756
Instytucja koordynująca: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Partnerzy: Hellenic Open University, Grecja; University of Pannonia, Węgry; Ternopil National Economic University, Ukraina
_______
TEACH. Development of innovative training solutions in the field of functional evaluation aimed at updating of the curricula of health sciences schools (Opracowanie innowacyjnych rozwiązań szkoleniowych w zakresie ewaluacji funkcjonalnej, mających na celu aktualizację programów nauczania w szkołach medycznych)
Numer projektu: 2018-1-PL01-KA203-051084
Instytucja koordynująca: Politechnika Śląska
Partnerzy: Instituto de Biomecanica de Valencia (Hiszpania); Universitat de Valencia (Hiszpania); AMSE-Assocication of Medical Schools in Europa e.V. (Niemcy)
_______
TEFSI. Transformacja systemu żywnościowego w Europie poprzez międzynarodowe, innowacyjne nauczanie
Numer projektu: 2018-1-PL01-KA203-051124
Instytucja koordynująca: Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Partnerzy: Institut Superieur d’Agriculture Rhone Alpes I.S.A.R.A (Francja); Fachhochschule Munster (Niemcy); Universita Degli Studi di Scienze Gastronomiche (Włochy); Kobenhavns Universitet (Dania); Universitaet Kassel (Niemcy); Univerzita Karlova (Czechy); Sveuciliste u Zagrebu Agronomski Fakultet (Chorwacja); Aleksandro Stulginskio Universitetas (Litwa)
_______
Unifors 2020. UNIversities for FutureWORk Skills 2020
Numer projektu: 2018-1-PL01-KA203-050809
Instytucja koordynująca: Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
Partnerzy: Metodo Estudios Consultores – Hiszpania; Universidad de Vigo – Hiszpania; Universitatea Romano Americana Asociatie – Rumunia; Instituto Politecnico Do Porto – Portugalia; Haute école de la province de Liège – Belgia; Infalia Private Company – Grecja
_______
UNINET Cultural Heritage. University Network for Cultural Heritage – Integrated Protection, Management and Use
Numer projektu: 2018-1-PL01-KA203-051085
Instytucja koordynująca: Politechnika Lubelska
Partnerzy: Universita degli Studi di Firenze, Włochy; Universita di Bologna, Włochy; Panepistimio Ioanninon, Grecja; Norges Miljo-Og Biovitenskaplige Universite, Norwegia; ICOMOS Polska, Polska; Fondazione Romualdo del Bianco, Włochy; Fondazione Flaminia, Włochy; Maniatakeion Foundation, Grecja
Academic Business Coach – MELES 2.0
Numer projektu: 2017-1-PL01-KA203-038541
Instytucja koordynująca: Akademia Morska w Szczecinie
Partnerzy: Politechnika Białostocka; Uniwersytet w Lipsku (Universitaet Leipzig), Niemcy; Uniwersytet Egejski (University of the Aegean), Mytilini, Grecja; Uniwersytet w Aveiro (Universidade de Aveiro), Portugalia.
Applications and Web Content Accessibility Training
Numer projektu: 2017-1-PL01-KA203-038820
Instytucja koordynująca: Akademia Finansow i Biznesu Vistula
Partnerzy: Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego, Polska; Johannes Kepler University of Linz, Austria; Varna Free University, Bułgaria.
Development, assessment and validation of social competences in higher education (Kształtowanie, weryfikowanie i walidowanie kompetencji społecznych w szkolnictwie wyższym)
Numer projektu: 2017-1-PL01-KA203-038419
Instytucja koordynująca: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Partnerzy: Universitaet Bremen, Niemcy; Akademiskas Informacijas Centrs, Łotwa; Centrum pro Studium Vysokeho Skolstvi, V. V. I., Czechy; University of Durham, Wielka Brytania; Universiteit Twente, Holandia
Digital Skills Accelerator
Numer projektu: 2017-1-PL01-KA203-038537
Instytucja koordynująca: Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
Partnerzy: Universidad de Alcala, Hiszpania; Canice Consulting Limited, WielkaBrytania; Momentum Marketing Services Limited, Irlandia; EUCEN, the European Universities Continuing Education Network, Belgia
DT.Uni. – Design Thinking Approach for an Interdisciplinary University
Numer projektu: 2017-1-PL01-KA203-038527
Instytucja koordynująca: Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Partnerzy: Ekonomicka Univerzita v Bratislave, Słowacja; Birmingham City University, Wielka Brytania; Technische Universitaet Dresden, Niemcy; Universita Degli Studi di Roma la Sapienza, Włochy; Haskolinn a Bifrost, Islandia; Universiteit van Amsterdam, Holandia; Instituto Politecnico da Guarda, Portugalia.
Facilitating implementation of the European Approach for Quality Assurance of Joint Programmes
Numer projektu: 2017-1-PL01-KA203-038819
Instytucja koordynująca: Polska Komisja Akredytacyjna
Partnerzy: European Consortium for Accreditation in Higher Education, Holandia; European Association for Quality Assurance in Higher Education, Belgia; Agentur fur Qualitatssicherung durch Akkreditierung von Studiengangen, Niemcy; Unibasq – Agencia de Calidad del Sistema Universitario Vasco, Hiszpania; Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu, Polska; Universidad de la Iglesia de Deusto, Hiszpania; Szkoła Główna Turystyki i Rekreacji, Polska; Carl von Ossitzky Universitaet Oldenburg, Niemcy.
Gamestorming for Innovative Teaching
Numer projektu: 2017-1-PL01-KA203-038535
Instytucja koordynująca: Wyższa Szkoła Filologiczna we Wrocławiu
Partnerzy: Universitatea “Vasile Alecsandri” din Bacău, Rumunia (University of Bacău); Høgskulen på Vestlandet, Norwegia (Western Norway University of Applied Sciences); Univerza v Ljubljani, Słowenia (University of Ljubljana).
Infrastructure for cloud-based system education: scalable implementation of Jupyter notebook system for scientific explorations (Infrastruktura dla systemowej edukacji opartej o chmurę: skalowalna implementacja systemu notebooków Jupyter do badań naukowych)
Numer projektu: 2017-1-PL01-KA203-038747
Instytucja koordynująca: Uniwersytet Śląski
Partnerzy: Uniwersytet w Augsburgu, Niemcy; Universidade Portucalense Infante D. Henrique, Portugalia; European University, Cypr.
lnnovative lnterdisciplinary Contextual Education Using Games Development
Numer projektu: 2017-1-PL01-KA203-038669
Instytucja koordynująca: Uniwersytet Łódzki
Partnerzy: Artesis Plantijn Hogeschool, Antwerp, Belgia; Centria Ammattikorkeakoulu, Kokkola, Finlandia; Dundalk Institute Of Technology, Dundalk, Irlandia; Instituto Superior Politécnico Gaya, Vila Nova De Gaia, Portugalia.
Międzynarodowa Akademia Kompetencji Przywódczych
Numer projektu: 2017-1-PL01-KA203-038717
Instytucja koordynująca: Akademia Wojsk Lądowych imienia generała Tadeusza Kościuszki we Wrocławiu
Partnerzy: Hellenic Army Academy, Grecja; Academia Militar, Portugalia.
Nowoczesne kształcenie logistyków: Certyfikowany moduł kształcenia na studiach drugiego stopnia
Numer projektu: 2017-1-PL01-KA203-038698
Instytucja koordynująca: Wyższa Szkoła Logistyki z siedzibą w Poznaniu
Partnerzy: Sveuciliste Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Ekonomski Fakultet u Osijeku, Chorwacja; Obuda University Universitas Budensis OE (Keleti Faculty of Business and Management), Węgry; Ceske Vysoke Uceni Technicke v Praze, Republika Czeska; Univerza v Mariboru, Słowenia.
Recovery the Crisis through Entrepreneurial Attitude
Numer projektu: 2017-1-PL01-KA203-038438
Instytucja koordynująca: Politechnika Łódzka
Partnerzy: Eurocrea Merchant SRL, Włochy; Coventry University, Wielka Brytania; Technicka Univerzita v Kosicach, Słowacja; Stichting Business Development Friesland, Holandia; Friedrich- Alexander- Universitaet Erlangen Nuernberg, Niemcy.
Spead your wings
Numer projektu: 2017-1-PL01-KA203-038782
Instytucja koordynująca: Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie
Partnerzy: Kazimiero Simonavičiaus Universitetas, Litwa; Transport and Telecommunication Institute, Łotwa.
Virtual Mechatronic Laboratory
Numer projektu: 2017-1-PL01-KA203-038675
Instytucja koordynująca: Politechnika Łódzka
Partnerzy: Cyril and Methodius University in Skopje, Macedonia;Tartu Ulikool, Estonia; Universita degli Studi di Pavia, Włochy. Partner stowarzyszony: Siemens Polska.
Advanced Learning and Inclusive EnviroNment for Higher Education through greater knowledge and understanding of migration processes
Numer projektu: 2016-1-PL01-KA203-026321
Instytucja koordynująca: Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych, Warszawa
Partnerzy: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Technopolis Gkazi – Grecja, Glyndwr University – Wielka Brytania, Aalto-Korkeakoulusaatio – Finlandia, University of The West of Scotland – Wielka Brytania
Enhancing quality in innovative higher education about consumer awareness
Numer projektu: 2016-1-PL01-KA203-026569
Instytucja koordynująca: Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Partnerzy: Seinajoki University of Applied Science – Finlandia; University of Bucharest – Rumunia; Trento University – Włochy; Université Savoie Mont Blanc – Francja;Isik University -Turcja;Budapest Business School – Węgry; Howest, University College West Flanders – Belgia
Innovative Education towards Sustainable Food Systems, instytucja koordynująca: Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego
Numer projektu: 2016-1-PL01-KA203-026652
Instytucja koordynująca: Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego, Warszawa
Partnerzy: Institut Superieur D’agriculture Rhone Alpes I.S.A.R.A – Francja; Fachhochschule Muenster – Niemcy; Università degli Studi di Scienze Gastronomiche, Pollenzo – Włochy; Universidad Politecnica de Madrid – Hiszpania; Eesti Maaulikool – Estonia; Kobenhavns Universitet – Dania; Universitaet Kassel – Niemcy.
Innovative Learning Approaches for Implementation of Lean Thinking to Enhance Office and Knowledge Work Productivity
Numer projektu: 2016-1-PL01-KA203-026293
Instytucja koordynująca: Politechnika Rzeszowska
Partnerzy: Universitetet i Stavanger – Norwegia; Centoform srl – Włochy; Universidade do Minho – Portugalia; University of Oulu – Finlandia; Latino Group – Portugalia; Salte AS – Norwegia; PPiH Restol Sp. z o.o. – Polska
Innovative Open Education on IoT: improving higher education for European digital global competitiveness
Numer projektu: 2016-1-PL01-KA203-026471
Instytucja koordynująca: Politechnika Śląska
Partnerzy: Saint Petersburg National Research University of Information Technologies Mechanics and Optics (Rosja); Rigas Tehniska Universitate (Łotwa); Tallinna Tehnikaulikool (Estonia); Itt Group (Estonia); Universita degli Studi di Messina (Włochy)
Integrating Social Sciences and Humanities into Teaching about Energy
Numer projektu: 2016-1-PL01-KA203-026286
Instytucja koordynująca: Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Partnerzy: Politechnika Gdańska – Polska; Helmholtz-Zentrum fuer Umweltforschung GmBH – Niemcy; České vysoké učení technické v Praze – Czechy; Institute of Sociology of the Academy of Sciences of the Czech Republic Public – Czechy; Merience SCP – Hiszpania; Universitat Politecnica de Catalunya – Hiszpania
STAY IN TOUCH
Numer projektu: 2016-1-PL01-KA203-026819
Instytucja koordynująca: Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera, Kraków
Partnerzy: Athens School of Fine Arts – Grecja; Universidad de Castilla la Mancha – Hiszpania; Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie
SURE: Sustainable Urban Rehabilitation in Europe
Numer projektu: 2016-1-PL01-KA203-026232
Instytucja koordynująca: Politechnika Lubelska
Partnerzy: Università degli Studi di Roma la Sapienza (Włochy); Universidad Politecnica de Madrid (Hiszpania); Vilniaus Gedimino Technikos Universitetas (Litwa); Polski Komitet Narodowy Międzynarodowej Rady Ochrony Zabytków ICOMOS Polska; Fondazione Romualdo del Bianco (Włochy); Fondazione Flaminia (Włochy)
Virtual and Intensive Course Developing Practical Skills of Future Engineers
Numer projektu: 2016-1-PL01-KA203-026152
Instytucja koordynująca: Politechnika Białostocka
Partnerzy: Universidad de Cordoba (Hiszpania); Polski Związek Inżynierów i Techników Budownictwa Oddział w Białymstoku (Polska); Vilniaus Technologiju Ir Dizaino Kolegij (Litwa)
Advanced Analytical Chemistry for Life Sciences
Numer projektu: 2015-1-PL01-KA203-016654
Instytucja koordynująca: Uniwersytet Medyczny w Białymstoku
Partnerzy: Universidade de Aveiro, Portugalia; Fundación Universitaria San-Pablo-CEU, Hiszpania
Building Professional Higher Education Capacity in Europe
Numer projektu: 2015-1-PL01-KA203-017072
Instytucja koordynująca: Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Tarnowie
Partnerzy: Sdruzeni Profesniho Terciarniho Vzdelavani, Republika Czeska; Tallinna Tehnikakorgkool, Estonia; Skupnost Visjih Strokovnih Sol Republike Slovenije, Słowenia; Agencija za Znanost i Visoko Obrazovanje, Chorwacja; Association Europenne d’institutions de L’enseignement Superieur (Eurashe), Belgia; Knowledge Innovation Centre, Malta.
Building the Culture of Social Innovation in Higher Education
Numer projektu: 2015-1-PL01-KA203-016828
Instytucja koordynująca: Collegium Civitas, Warszawa
Partnerzy: Ashoka Innowatorzy dla Dobra Publicznego, Warszawa; University of Northampton, Wielka Brytania; University of Iceland, Reykjavik, Islandia.
Creating international semester regarding military education needs for future officers in Europe
Numer projektu: 2015-1-PL01-KA203-016860
Instytucja koordynująca: Wyższa Szkoła Oficerska Wojsk Lądowych imienia generała Tadeusza Kościuszki we Wrocławiu
Partnerzy: Theresan Military Academy, Wiener Neustadt, Austria; National University of Public Service, Budapeszt, Węgry; Univerisity of Defence, Brno, Republika Czeska; „Nicolae Balcescu” Land Forces Academy, Sibiu, Rumunia.
Developing the innovative methodology of teaching Business Informatics
Numer projektu: 2015-1-PL01-KA203-016636
Instytucja koordynująca: Uczelnia Jana Wyżykowskiego, Polkowice
Partnerzy: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu; University of Economics – Varna, Bułgaria; Paragon Europe, Malta.
Development of Innovative AcadeMy ON the basis of DT teaching
Numer projektu: 2015-1-PL01-KA203-016844
Instytucja koordynująca: Politechnika Łódzka
Partnerzy: Uniwersytet Vigo – Hiszpania; Uniwersytet Tromsø – Norwegia; Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich w Bydgoszczy.
Formative Assessment Benchmarking for Foreign Language Learning&Teaching in Higher Education
Numer projektu: 2015-1-PL01-KA203-016474
Instytucja koordynująca: Uniwersytet Warszawski
Partnerzy: University of Pecs, Węgry; Turku University of Applied Sciences, Turku, Finlandia; Vytautas Magnus University, Kowno, Litwa.
Freely Accessible Central European Soil
Numer projektu: 2015-1-PL01-KA203-016480
Instytucja koordynująca: Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Partnerzy: Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu, Polska; Latvia University of Agriculture, Igława, Łotwa; Estonian University of Life Sciences, Tartu, Estonia; Czech University of Life Science, Praga, Czechy; National Agricultural and Food Centre, Luzianky, Słowacja; Debrecen University, Węgry; Ljubljana University, Słowenia; Aleksandras Stulginskis University, Kowno, Litwa.
Metoda akceleracji rozwoju kompetencji przekrojowych w procesie kształcenia praktycznego studentów
Numer projektu: 2015-1-PL01-KA203-016468
Instytucja koordynująca: Politechnika Poznańska
Partnerzy: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu; Politechnika Częstochowska; Zachodnia Izba Przemysłowo-Handlowa w Gorzowie Wlkp.; Centria University of Applied Sciences, Finlandia; The Federation of Education in Jokilaaksot – JEDU, Finlandia; University of Maribor – Faculty of Economics and Business, Słowenia; Matej Bel University Banska Bystrica, Słowacja.
Training for Energy Efficient Operations (TrainERGY)
Numer projektu: 2015-1-PL01-KA203-016919
Instytucja koordynująca: Uniwersytet Łódzki
Partnerzy: Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości w Łodzi; University of Sheffield, Wielka Brytania; Doncaster Chamber of Commerce and Enterprise, Wielka Brytania; Universita degli Studi di Napoli Federico II, Neapol, Włochy; FALP S.R.L., Włochy; Kentro Erevnon Notioanatolikis Evropis Astiki Mi Kerdoskopiki Etaireia, Grecja; Olympia Electronics, Grecja.
Widening Interdisciplinary Sustainability Education
Numer projektu: 2015-1-PL01-KA203-016621
Instytucja koordynująca: Collegium Civitas, Warszawa
Partnerzy: Sveriges Lantbruksuniversitet, Uppsala, Szwecja; Universidade do Porto, Portugalia; Masarykova Univerzita, Brno, Czechy; Agricultural University of Athens, Grecja.
Doskonalenie innowacyjnych metod nauczania na kierunkach Technologia i Inżynieria chemiczna zgodnie z najlepszymi standardami Procesu Bolońskiego
Numer projektu: 2014-1-PL01-KA203-003415
Instytucja koordynująca: Politechnika Krakowska
Partnerzy: Fachhochschule Munster (Niemcy), Instituto Politecnico de Braganca (Portugalia), Ecole Nationale Superieure de Chimie de Lille (Francja)
E-government 2.0 w praktyce
Numer projektu: 2014-1-PL1-KA203-003618
Instytucja koordynująca: Wyższa Szkoła Europejska im. Ks. Józefa Tischnera
Partnerzy: Fundacja Instytut Aurea Libertas (Polska), Friendly Social Ltd. (Wielka Brytania), Tallinna Technikaulikool (Estonia)
Enhancing Internal Quality Assurance Systems (EIQAS)
Numer projektu: 2014-1-PL01-KA203-003593
Instytucja koordynująca: Polska Komisja Akredytacyjna
Partnerzy: Konferencja Rektorów Akademickich Szkół Polskich (Polska), Agência de Avaliação e Acreditação do Ensino Superior (Portugalia), Conselho Reitores das Universidades Portuguesas (Portugalia), Universidade do Minho (Portugalia), Nacionalna agencija RS za kakovost v visokem solstvu (Słowenia), Univerza v Novi Gorici (Słowenia), Univerza v Ljubljani (Słowenia), Nacionalna Agencija za Ocenjavane i Akreditacija (Bułgaria)
Europejski Uniwersytet Wschodni (EUW)
Numer projektu: 2014-1-PL01-KA203-003571
Instytucja koordynująca: Gmina Lublin
Partnerzy: Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Politechnika Lubelska, Uniwersytet Mykolas Romeris (Litwa), Catholic University University in Ružomberok (Słowacja)
Innowacyjna edukacja dla potrzeb sektora żywności ekologicznej (EPOS),
Numer projektu: 2014-1-PL01-KA203-003392
Instytucja koordynująca: Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Partnerzy: Universidad Politecnica de Madrid (Politechnika w Madrycie), Universitaet Kassel (Uniwersytet w Kassel), Helsingin Yliopisto (Uniwersytet Helsiński), Eesti Maaulikool (Uniwersytet Estoński), Jihoceska Univerzita v Ceskych Budejovicich (Uniwersytet w Czeskich Budziejowicach), Universita degli Studi della Tuscia (Uniwersytet Tuscia)
Joint Innovative Training and Teaching/Learning Program in Enhancing Development and Transfer Knowledge of Application of Ionizing Radiation in Materials Processing (TL-IRMP)
Numer projektu: 2014-1-PL01-KA203-003611
Instytucja koordynująca: Instytut Chemii i Techniki Jądrowej, Warszawa
Partnerzy: Universita degli Studi di Palermo [Unipa] (Włochy), Kauno Techologijos Universitetas (Litwa), Consiglio Nazionale delle Ricerche [Cnr] (Włochy), Hacettepe University (Turcja), Institutul de Chimie Macromoleculara Petru Poni (Rumunia), Universite de Reims Champagne-Ardenne [Urca] (Francja)
Learning with ICT use (LEARN IT)
Numer projektu: 2014-1-PL01-KA200-003353
Instytucja koordynująca: Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji w Lublinie
Partnerzy: Transport and Telecommunication Institute (Łotwa), Klaipeda State College (Litwa)
More entrepreneurial life at European schools (MELES)
Numer projektu: 2014-1-PL01-KA203-003501
Instytucja koordynująca: Akademia Morska w Szczecinie
Partnerzy: Leipzig University (Niemcy), Politechnika Białostocka, Universidade de Aveiro (Portugalia), University of the Aegean (Grecja)
Professional Development of University Educators for Improving Students’ Entrepreneurial Skills (PROFEDU)
Numer projektu: 2014-1-PL1-KA203-003551
Instytucja koordynująca: Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji w Lublinie
Partnerzy: Vytauto Didziojo Universitetas, Fondo Formación Euskadi S.L.L, Chamber of Commerce and Industry of Alava
Promowanie uczenia się przez całe życie w szkołach wyższych przez wdrożenie innowacyjnych praktyk w zakresie uznawalności uczenia się poza edukacją formalną (EDUPRO)
Numer projektu: 2014-1-PL01-KA203-003629
Instytucja koordynująca: Dolnośląska Szkoła Wyższa
Partnerzy: Universidade do Algarve (Portugalia), University of Warwick (Wielka Brytania), Uniwersytet Gdański
Value of Failure (VoF)
Numer projektu: 2014-1-PL01-KA200-003434
Instytucja koordynująca: Uniwersytet Szczeciński, Wydział Zarządzania i Ekonomiki Usług
Partnerzy: Enterprise Northern Ireland, Canice Consulting Limited, The Visionworks David Blunck, CREO MIND
Virtual Game Method in Higher Education (GAMES)
Numer projektu: 2014-1-PL01-KA203-003548
Instytucja koordynująca: Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Partnerzy: Seinajoki University of Applied Sciences (Finlandia), Tartu Ulikool (Finlandia), Universidad De Huelva (Hiszpania)