Narzędzia Upowszechniające

Prawidłowe zidentyfikowanie potrzeb odbiorców, a przede wszystkim dostosowanie wykorzystywanych narzędzi do zamierzonych celów, pozwoli na skutecznie upowszechnianie i wykorzystanie wyników projektu. Będziemy wówczas pewni, że nasze działania przyniosą spodziewane efekty, a z wypracowanych rezultatów będą mogły skorzystać kolejne osoby i instytucje.

Upowszechnianie i wykorzystywanie rezultatów to proces, który rozpoczyna się jeszcze przed samymi działaniami projektowymi. Ważne jest, aby zaplanować go szczegółowo i precyzyjnie dobrać narzędzia, które pomogą nam w realizacji określonego celu. Właściwy dobór narzędzi upowszechniających rezultaty zapewni sprawny i efektywny proces, stanie się również gwarancją, że sukcesy projektu zostaną w przyszłości wykorzystane.

Narzędzia – krok po kroku

Planując działania marketingowe, musimy zdefiniować profil naszego odbiorcy. Powinniśmy zastanowić się, nad tym co go interesuje, co robi w wolnym czasie, gdzie najchętniej przebywa po pracy. Odpowiedzi na te pytania pomogą nam zaplanować działania, które z pewnością trafią w jego gust. Musimy również wiedzieć w jakiej formie przekazywać mu informacje o wynikach naszej pracy. Informacje takie jak wiek, status materialny czy zainteresowania mają duże znaczenie. Przekaz musi być zawsze dostosowany do konkretnego odbiorcy.

Przykładowe narzędzia wykorzystywane do upowszechniania rezultatów