Ogólnopolska Konferencja pt.:
„Twój projekt inspiracją dla innych.
Praktycznie o rezultatach projektów edukacyjnych”
13-14 września 2020 r.
Toruń
Grupa docelowa konferencji: nauczycielki i nauczyciele szkół podstawowych i średnich
UWAGA! Ze względu na tematy i charakter warsztatów, prosimy o zabranie ze sobą wygodnego ubrania sportowego. Zarówno gra terenowa, jak i warsztaty z zakresu metody mindfulness będą zawierały elementy praktycznych ćwiczeń. Jednocześnie informujemy, że każdy z Państwa otrzyma fabrycznie nowy zestaw ćwiczeniowy w postaci karimaty i kocyka, a wynajęta sala pozwoli na zachowanie bezpiecznej odległości pomiędzy uczestnikami. Wszelkie standardy higieniczne zostaną więc zachowane.
Prosimy o zabranie ze sobą maseczek.
I Dzień Konferecji (niedziela, 13 września)
Prowadzący:
Artur Wywigacz – Ekspert FRSE, trener
Opis wykładu:
Każdy nauczyciel marzy o lekcji, podczas której uczniowie są maksymalnie skoncentrowani na treści, wykazują zaangażowanie i zainteresowanie tematem. Zajęcia poprowadzone w formie gry terenowej mogą pomóc urzeczywistnić to marzenie. Czy metoda gry outdoorowej sprawdzi się w nauczaniu wszystkich przedmiotów? – To zależy tylko od pomysłowości prowadzącego.
Gra terenowa to seria zadań. Ich realizacja prowadzi do nagrody (np. wzrostu kompetencji czy bardzo dobrej oceny dla grupy lub indywidualnych uczestników). Jednak pierwszym zadaniem, zadaniem stojącym przed nauczycielem, jest przygotowanie tej lekcji, tak, aby stała się pouczającą przygodą. Podczas spotkania spróbujemy znaleźć odpowiedzi na pytania jakie elementy powinna zawierać taka gra? o czym nie wolno nam zapomnieć i gdzie szukać inspiracji?
Prowadzący:
Katarzyna Sawicka, Małgorzata Brasseuax – Szkoła im. św. Jana de La Salle w Gdańsku, Artur Wywigacz- Ekspert FRSE, trener
Opis warsztatu:
Warsztat „The Apple Day“ zostanie przeprowadony w cztero lub pięcioosobowych zespołach. Zespoły wykonają serię zadań w terenie w czasie 2,5 godz. Wykorzystane zostaną zmysły sensoryczne, wiedza ogólna, zdolności aktorskie, kulinarne, technologiczne ICT oraz język angielski. Celem jest przeprowadzenie interdyscyplinarnej lekcji w terenie będącej alternatywą do klasycznych zajęć w sali lekcyjnej. Warsztat będzie połączeniem gry terenowej opartej na treasure hunting z wykorzystaniem elementów przestrzeni, przyrody, obiektów kultury, dostępnego otoczenia. Ważnym elementem będzie kształtowanie umiejętności współpracy zespołowej, budowania relacji, integracji, krytycznego myślenia, rozwiązywania problemów oraz orientacji przestrzennej z wykorzystaniem elementów gamifikacji.
II Dzień Konferecji (poniedziałek, 14 września)
Prowadzący:
Kamil Śliwowski, Centralny Dom Technologii w Warszawie
Opis wykładu:
Wykorzystanie cyfrowych zasobów wiedzy, które powstają w projektach edukacyjnych rośnie z roku na rok, tak jak inne obszary wykorzystania sieci. To oznacza również rosnącą konkurencję o uwagę odbiorców i konieczność umiejętnego docierania do nich. Podczas spotkania dowiesz się jak wzmocnić cyfrowe kanały docierania do odbiorców, jakie narzędzia wykorzystać do tego, by ich lepiej poznać i spełnić oczekiwania, co do tego jak, gdzie i za pomocą jakich narzędzi chcą korzystać z rezultatów Twoich działań. Podczas spotkania poznamy narzędzie analizowania danych Facebooka o publiczności i będziemy ćwiczyć wybieranie (głównie darmowych) narzędzi cyfrowej komunikacji oraz angażowania odbiorców.
Prowadząca:
Katarzyna Sawicka, Szkoła im. św. Jana de La Salle w Gdańsku
Opis warsztatu:
Warsztat będzie połączony z wykładem na temat nurtu uważności, założeń, wieloletnich badań, narzędzi mindfulness, ich zastosowania w samorozwoju oraz w pracy nauczyciela. Uczestnicy będą mogli doświadczyć oddechu, uważności w ruchu, technik medytacyjnych, ich wpłwu na samopoczucie. Cele praktykowania mindfulness to redukowanie stresu, poprawianie jakości życia, zapobieganie lękom i depresji, poprawianie relacji. Mindfulness coraz bardziej jest obecny i propagowany w edukacji na całym świecie, powstaje wiele programów, cykli, kursów, opracowań. Uważna edukacja może być odpowiedzią na narastające problemy emocjonalne dzisiejszego społeczeństwa, zarówno dzieci, jak i rodziców oraz nauczycieli.
Prowadząca:
Małgorzata Garkowska – Zespole Szkół nr 1 im. Anny Wazówny w Golubiu-Dobrzyniu
Opis warsztatu:
Każdy z nas kojarzy postać Leonarda da Vinci. Był on nie tylko malarzem, ale również wspaniałym anatomem, odkrywcą, naukowcem, rzeźbiarzem, inżynierem i matematykiem. Podczas warsztatów zaprezentowane zostaną aktywności łączące naukę, technologię, inżynierię, sztukę oraz matematykę inspirowane pracami Leonarda m.in. poznamy uroki brył platońskich (m.in.
z wykorzystaniem origami, rysunków, programu Geogebra i rozszerzonej rzeczywistości). Dowiemy się, czym jest boska proporcja, złoty podział odcinka
i jaki mają związek z działami mistrza Leonarda. Przedstawione zostaną przykłady wyzwań STEAM , które stawiały uczniów w roli badacza, odkrywcy, projektanta i wykonawcy.
Prowadząca:
Alicja Pietrzak, Dyrektor Biura Edukacji Szkolnej, Młodzieży i Europejskiego Korpusu Solidarności
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji w Warszawie