Ogólnopolska Konferencja pt.:
„Twój projekt inspiracją dla innych.
Praktycznie o rezultatach projektów edukacyjnych”
13-14 września 2020 r.
Warszawa – Miedzeszyn
Grupa docelowa konferencji: nauczycielki i nauczyciele szkół podstawowych klasy IV – VIII
I Dzień Konferecji (niedziela, 13 września)
Prowadzący:
Marta Puciłowska, Michał Szeląg, Fundacja Szkoła z Klasą w Warszawie
Opis warsztatu:
Rytm szkolenia wyznaczą etapy metody design thinking: uruchamianie empatii i badanie potrzeb, analiza zasobów i potrzeb, generowanie pomysłów, tworzenie prototypów i testowanie wybranych rozwiązań. Metoda polega na tworzeniu innowacyjnych rozwiązań w oparciu o pogłębioną analizę potrzeb odbiorców. W kolejnych częściach przejdziemy warsztatowo przez ćwiczenia, które wyposażą uczestników w konkretne narzędzia przydatne w codziennej pracy z uczniami. Szkolenie oprzemy na naszych doświadczeniach w pracy z nauczycielami i dobrych praktykach uczestników naszych programów: Szkoła z Klasą 2.0, Wartość dodana, Asy internetu.
II Dzień Konferecji (poniedziałek, 14 września)
Prowadzący:
Kamil Śliwowski, Centralny Dom Technologii w Warszawie
Opis wykładu:
Wykorzystanie cyfrowych zasobów wiedzy, które powstają w projektach edukacyjnych rośnie z roku na rok, tak jak inne obszary wykorzystania sieci. To oznacza również rosnącą konkurencję o uwagę odbiorców i konieczność umiejętnego docierania do nich. Podczas spotkania dowiesz się jak wzmocnić cyfrowe kanały docierania do odbiorców, jakie narzędzia wykorzystać do tego, by ich lepiej poznać i spełnić oczekiwania, co do tego jak, gdzie i za pomocą jakich narzędzi chcą korzystać z rezultatów Twoich działań. Podczas spotkania poznamy narzędzie analizowania danych Facebooka o publiczności i będziemy ćwiczyć wybieranie (głównie darmowych) narzędzi cyfrowej komunikacji oraz angażowania odbiorców.
Prowadzące:
Agata Walter, Justyna Nojszewska, Szkoła Podstawowa nr 1 w Mosinie
Opis warsztatu:
Neurodydaktyka, czyli ABC wiedzy o mózgu – m.in. neurony lustrzane, kora przedczołowa, hipokamp i sieci rewerberacyjne. Jak wiedzę na temat neurobiologicznych podstaw uczenia się i nauczania zamienić na szkolną praktykę? Jak tworzyć warunki skutecznego nauczania w szkole? Co przeszkadza, a co pomaga mózgowi w optymalnym funkcjonowaniu? Czym jest efekt Rosenthala i jaka jest siła relacji? Czy żyjemy w kulturze błędu? Model ARCS jako sposób na zaprojektowanie dobrej lekcji. Podstawowe techniki notowania i zapamiętywania. Nowoczesne technologie w służbie edukacji. Gdzie szukać edukacyjnych inspiracji?
Prowadzący:
Tomasz Ordza, Szkoła Podstawowa w Dąbrówce, Marta Dominiak-Świgoń, Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu
Opis warsztatu:
Podczas warsztatu zaprezentowane zostaną nie tylko pomysły na atrakcyjne upowszechnianie wypracowanych materiałów projektu, ale także zastosowanie interakcji pomiędzy przedmiotami szkolnymi, które gwarantują integrację programów nauczania oraz szeroką współpracę środowiska szkolnego w obrębie danego projektu. Przedmioty science oraz tematyka poruszana na tych lekcjach, stanowią inspirującą oś oddziaływania w ramach STEAM-owych projektów międzynarodowych. Podczas warsztatu nauczyciele poznają wybrane narzędzia TIK oraz szczegóły dotyczące organizacji szkolnych działań na rzecz klimatu w ramach debaty oksfordzkiej.
Prowadząca:
Alicja Pietrzak, Dyrektor Biura Edukacji Szkolnej, Młodzieży i Europejskiego Korpusu Solidarności
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji w Warszawie