Edukacja Szkolna
W świat dzięki językom obcym
W VIII Prywatnym Akademickim Liceum Ogólnokształcącym od pięciu lat przybywa uczniów zainteresowanych zdawaniem matury międzynarodowej (IB). Jednak nie tylko uczniowie mogą się uczyć dwujęzycznie – również ich nauczyciele chcą zdobywać nowe umiejętności i kompetencje.
Tytuł projektu:
Języki obce otwierają drzwi do wiedzy, przyjaźni i świata
Akcja:
Akcja 1. Mobilność edukacyjna
Data realizacji:
7 września 2014 – 6 września 2016
Miejsce:
Kraków

Celem projektu Języki obce otwierają drzwi do wiedzy, przyjaźni i świata jest podnoszenie jakości nauczania i znajomości języków obcych poprzez wspieranie dwujęzycznych metod nauczania oraz wykorzystania narzędzi informatycznych w edukacji. W trakcie dwuletniego projektu zaplanowano dwadzieścia cztery wyjazdy na międzynarodowe kursy metodyczne i językowe. Biorą w nich udział zarówno nauczyciele, jak i pracownicy administracyjni zatrudnieni w krakowskim VIII Prywatnym Akademickim Liceum Ogólnokształcące .
.
Nauczyciele języków obcych wykorzystali udział w kursach metodycznych do nabycia nowych praktycznych umiejętności: angliści uczyli się korygować styl wypowiedzi uczniów, germaniści sprawdzali, jak można w szkole zastosować odkrycia neurodydaktyki, zaś romaniści ćwiczyli wykorzystanie w trakcie lekcji materiałów dotyczących aktualnych wydarzeń.
.
Nauczyciele uczestniczyli również w zajęciach dotyczących zastosowania metody CLIL (Content and Language Integrated Learning), polegającej na nauczaniu przedmiotów szkolnych w języku obcym. – Taki kurs daje przede wszystkim bezcenną możliwość pracy nad poprawnością stosowanej podczas zajęć terminologii właściwej dla danej dziedziny. Otwiera oczy na możliwość wykorzystania w procesie nauczania różnorodnych ćwiczeń. Ja po kursie wróciłam z całym pakietem pomocy naukowych, dzięki którym ku zadowoleniu uczniów, na bieżąco uatrakcyjniam zajęcia – podsumowuje nauczycielka biologii.
.
Zagraniczne kursy dotyczyły także wykorzystania nowoczesnych technologii w procesie edukacji. Nauczyciele hiszpańskiego poznali m.in. platformę kahoot.it, służącą do tworzenia niestandardowych lekcji powtórzeniowych z wykorzystaniem telefonów komórkowych, natomiast matematyczka zastosowała w praktyce nowe umiejętności, tworząc dla uczniów dziesięciu filmików tłumaczących trudne zagadnienia matematyczne.
.
Najważniejszym rezultatem projektu jest  zmiana, jaka zaszła w samych nauczycielach: zwiększenie ich wiedzy i wzrost kompetencji, ale też motywacja do prowadzenia zajęć w sposób atrakcyjniejszy dla ucznia. Jak podsumowuje jedna z nauczycielek uczestniczących w projekcie: Udział w tym kursie to niezwykłe doświadczenie. To jak naładowanie akumulatora na cały rok szkolny.

Zobacz inne Dobre Praktyki

DWUJĘZYCZNOŚĆ TAKŻE DLA UCZNIÓW [...]

Szkolenie dla technika pojazdów [...]

DEMOKRACJA TO GRA ZESPOŁOWA