Projekt, w który zaangażowane jest grójeckie liceum, zatytułowany jest „Safe Internet for all”. Jego celem jest podniesienie wśród młodych ludzi świadomości dotyczącej potencjalnych zagrożeń związanych z korzystaniem z Internetu. Projekt promuje również używanie zasobów internetowych w sposób bezpieczny i zgodny z zasadami etyki.
.
Oprócz polskiego liceum w działania projektowe zaangażowane są szkoły średnie z Grecji (koordynator projektu), Norwegii, Szwecji i Austrii. Uczestnicy projektu zapoznali się z tematami takimi jak uzależnienia od Internetu, zagrożenia zdrowotne spowodowane nadmiernym korzystaniem z komputera i Internetu, bezpieczeństwo w sieci , etyka w Internecie, zabezpieczenia przed wirusami i spamem. Każdy z tematów został opracowany przez innego partnera projektu, w efekcie powstał cykl przewodników tematycznych dla użytkowników Internetu.
.
– Nasi uczniowie mają na temat sieci dużą wiedzę, jednak nie zawsze towarzyszy temu świadomość, że pewne zachowania w świecie wirtualnym są złe lub wręcz nielegalne – tłumaczy Paweł Pośnik, koordynator projektu w grójeckim liceum.
.
Uczniowie z każdego kraju opracowywali materiały dotyczące swojego tematu, współpracując z ekspertami zewnętrznymi, wykładowcami akademickimi czy organizacjami pozarządowymi. Polscy licealiści zajęli się zagadnieniami związanymi z zagrożeniem bezpieczeństwa w Internecie. W ramach ich zadań w listopadzie 2015 roku w Grójcu odbyła się prezentacja dotycząca zagrożeń dla bezpieczeństwa w sieci. Gość z Centrum Rozwoju Osobistego Alter opowiedział uczniom o różnych rodzajach przemocy, z którymi spotkać się można w sieci, np. o cyberbullingu, czy cyberstalkingu.
.
Działania w ramach projektu obejmowały również pięć wymian międzynarodowych, odbywających się w poszczególnych krajach partnerskich. W trakcie każdego spotkania uczniowie omawiali kolejne moduły tematyczne, uczestniczyli w spotkaniach z ekspertami i warsztatach, prezentowali przygotowane przez siebie materiały. Natomiast po powrocie z wyjazdu zagranicznego licealiści upowszechniali zdobytą wiedzę, organizując szkolenia i warsztaty dla swoich rówieśników.
.
Przewodniki stworzone w ramach projektu, przeznaczone dla młodzieży i dorosłych, zawierają zalecenia dotyczące bezpiecznego i świadomego korzystania z Internetu oraz dane statystyczne. Uczniowie przygotowali również broszurę „Jak się uzależnić w 7 dni?”, a także prezentacje, ulotki i filmy oraz aplikację na system Android. Opracowane przez nich materiały są udostępniane wszystkim szkołom partnerskim, można je również pobrać ze strony internetowej projektu.