Celem tego, znakomicie zrealizowanego, przedsięwzięcia było zapoznanie się z niedawno wprowadzonym na Malcie systemem kształcenia w zakresie edukacji specjalnej. W projekcie wzięło udział ośmioro nauczycieli oligofrenopedagogików ze szkoły krakowskiej. Pedagodzy różnych etapów edukacyjnych dzięki uczestnictwu w zajęciach typu job shadowing podnieśli swoje kwalifikacje oraz umiejętności związane z pracą z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną. Niebagatelne znaczenie miało też rozwijanie kompetencji językowych uczestników mobilności.
Efektem projektu było zmodyfikowanie i wprowadzenie nowych metod pracy oraz zmiana aranżacji przestrzeni szkolnej. W placówce powstał Specjalistyczny punkt konsultacyjny, w którym uczniowie otrzymują przeszkolenie z zakresu prowadzenia małych firm. Dzięki udziałowi w programie Erasmus+ zwiększyło się znaczenie szkoły w lokalnym środowisku, a podjęte działania stały się impulsem do rozszerzania międzynarodowej współpracy. Należy podkreślić wysoką jakość podjętych przez beneficjenta działań monitorujących.