Elektroniczna platforma na rzecz uczenia się dorosłych w Europie

Tysiące ludzi pracujących w obszarze edukacji dorosłych będzie mogło uzyskać dostęp do informacji o nowościach, wydarzeniach oraz sieci współpracy partnerów z całej Europy. Komisja Europejska przedstawia najnowszą wersję swojej strony dedykowanej społeczności związanej z obszarem uczenia się dorosłych – EPALE.

Druga wersja platformy społeczności związanej z obszarem uczenia się dorosłych EPALE (Elektroniczna platforma na rzecz uczenia się dorosłych w Europie) została opublikowana dziś w języku angielskim. Dotychczasowa wersja została wzbogacona o kilka ważnych, nowych funkcjonalności – w tym kalendarz wydarzeń i serwis informacyjny (newsroom).

[custom_button link=”http://ec.europa.eu/epale/pl/home-page”]PRZEJDŹ DO PLATFORMY EPALE[/custom_button]

EPALE zapewni szereg specjalnych narzędzi, które sprawią, iż stanie się główną witryną internetową w dziedzinie uczenia się dorosłych w Europie. Zaoferuje interaktywne sieci, dzięki którym użytkownicy z całej Europy będą mogli kontaktować się ze sobą, brać udział w dyskusjach i wymieniać się dobrymi praktykami.

Terminarz europejskich oraz krajowych wydarzeń pozwoli użytkownikom być na bieżąco z pojawiającymi się możliwościami rozwoju zawodowego. Kanał aktualności i obszerne artykuły czołowych ekspertów w uczeniu się dorosłych zapewnią użytkownikom EPALE dostęp do najnowszych wytycznych i debat dotyczących edukacji dorosłych. Dzięki subskrypcji newslettera EPALE użytkownicy serwisu będą mogli otrzymywać wiadomości z zakresu uczenia się dorosłych prosto do swoich skrzynek poczty elektronicznej. Osoby zainteresowane mogą włączać się do dyskusji również dzięki mediom społecznościowym – serwis EPALE jest aktywny na Facebooku, LinkedIn oraz Twitterze.

Kolejne wersje językowe platformy, we wszystkich 24 językach UE zostaną opublikowane w ciągu najbliższych tygodni. Wkrótce zostanie dodany słownik terminów z zakresu edukacji dorosłych. Więcej funkcji zostanie dodanych do serwisu w ciągu najbliższych miesięcy, w tym profile użytkowników, badania opinii i centra zasobów, co pozwoli użytkownikom być na bieżąco z nowościami w obszarze uczenia się dorosłych.

Kluczowymi dodatkami w następnej wersji platformy (ma się ukazać jeszcze w tym roku) będą: funkcja wyszukiwania partnerów oraz fora dyskusyjne, które umożliwią odwiedzającym EPALE pozostać w kontakcie i wymieniać się doświadczeniami z partnerami pracującymi w obszarze edukacja dorosłych z całej Europy.

Uwagi:
EPALE jest nową inicjatywą finansowaną przez Komisję Europejską Platformą internetową. EPALE jest najnowszym osiągnięciem w ramach długoterminowego zobowiązania UE do promowania wysokiej jakości uczenia się dorosłych w Europie. Strona została opracowana dla kadr edukacji dorosłych – nauczycieli, szkoleniowców i wolontariuszy, a także decydentów politycznych, badaczy i naukowców zajmujących się tematyką uczenia się dorosłych.

Nad rozwojem EPALE czuwa Komisja Europejska, platforma jest zarządzana przez Agencję Wykonawczą ds. Edukacji, Kultury i Sektora Audiowizualnego. Platformą administruje Centralne Biuro EPALE (Central Support Service), któremu wkrótce udzielą wsparcia Krajowe Biura EPALE (National Support Service).

Aby uzyskać więcej informacji, skontaktuj się z Lauren Beech (+ 44) 0121 212 8896 z Central Support Service lub z Krajowym Biurem EPALE w Polsce w Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji epale@frse.org.pl.

 

Materiał prasowy (w j. angielskim)

Zobacz inne Aktualności

Erasmus+

Ankieta dotycząca oceny modelu finansowania w programie [...]

Serdecznie zapraszamy do wypełnienia ankiety przygotowanej przez Ecorys, międzynarodową firmę badawczą, w imieniu Dyrekc[...]
Edukacja Szkolna

Jak złożyć wniosek o dofinansowanie w konkursie 2021 w A[...]

Serdecznie zapraszamy na spotkanie na platformie ZOOM wszystkich zainteresowanych programem Erasmus+, którzy zamierzają [...]
Edukacja Szkolna

Dni otwarte Edukacja Szkolna – Akcja 1 – online

W dniach 29 kwietnia oraz 5 maja 2021 zapraszamy na Dni Otwarte dla osób chcących złożyć wnioski w tegorocznej edycji ko[...]