Pokolenia Y, Z, pokolenie Google, a praca nauczyciela i pełnione przez niego role
Rola współczesnego nauczyciela nie ogranicza się do nauczania przedmiotu. Pełni on często rolę psychologa, animatora, doradcy zawodowego oraz mediatora. Wychodząc naprzeciw tym wyzwaniom, ale też biorąc pod uwagę zgłaszane przez Państwa mi.in. podczas wizyt monitorujących problemy i potrzeby, proponujemy bezpłatne seminarium w formie warsztatów, podczas których prowadzący w praktyczny sposób postarają się udzielić Państwu profesjonalnego wsparcia, dać narzędzia, wskazówki, zaproponować rozwiązania w takich dziedzinach jak gamifikacja, robotyka i w odniesieniu do problemu zw. z odmową chodzenia do szkoły, współpracy z rodzicami uczniów, a także przedstawić możliwości jakie dają Państwu programy Erasmus+ Młodzież oraz Europejski Korpus Solidarności.
Każdy z trenerów jest praktykiem w swojej dziedzinie i postara się przekazać Państwu wiedzę „użyteczną” i przydatną w codziennej pracy.
1 dnia seminarium zaplanowaliśmy rozgrywki w czterech 20 – osobowych grupach w 2 gry: Koło Innowacji oraz Invest In. Będzie to idealna okazja do „przetestowania” takiego rodzaju narzędzia i uzyskania wskazówek od profesjonalistów, jak stosować je w szkole.
2 dnia seminarium zaplanowaliśmy cztery różne warsztaty, których tematy zostały wybrane na podstawie rozmów z naszymi beneficjentami.
Podczas całego wydarzenia dostępne będą także punkty informacyjne Programu Erasmus+ (Edukacja szkolna, Kształcenie i szkolenia zawodowe, Młodzież) EKS oraz eTwinning, w których będzie można skonsultować swoje pomysły.
Łódź, 22-23.X.2019 r.
DoubleTree by Hilton Łódź
ul. Łąkowa 29, 90-554 Łódź
I DZIEŃ SEMINARIUM, wtorek, 22 października 2019 r.
Zbliżamy się już do końca obecnej perspektywy finansowej, przed nami ostatni konkurs wniosków zaplanowany w ramach programu Erasmus+ w roku 2020. Nowy program Erasmus przewiduje nowe rozwiązania, budżet i co najważniejsze nowe możliwości dla wnioskodawców.
Alicja Pietrzak – Dyrektor Biura Edukacji szkolnej i Młodzieży, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
„Psycholog, doradca zawodowy, animator, pedagog – rola współczesnego nauczyciela i umiejętności jakie powinien on posiadać”
Ciągłe zmiany w systemie edukacji, reformy, dynamiczny rozwój i coraz szerszy dostęp do technologii informacyjnych wymagają stałego dokształcania i poszerzania kompetencji zawodowych nauczyciela. Założenia reformy systemu edukacji w Polsce jasno określają zadania ogólne szkoły, w których stwierdza się, że nauczyciele winni dążyć do wszechstronnego (wielokierunkowego) rozwoju ucznia jako nadrzędnego celu pracy edukacyjnej. W dzisiejszym świecie nauczyciel musi posiadać ogólną wiedzę psychologiczną i pedagogiczną. Ta wiedza pozwoli na odpowiednie działania diagnostyczne, terapeutyczne, dydaktyczne i wychowawcze. Istotne jest posiadanie wiedzy z zakresu psychologii, zakres tych kompetencji jest bardzo obszerny, gdyż odnoszą się one do psychologicznych koncepcji funkcjonowania człowieka.
Dr Katarzyna Pankowska- Jurczyk- dr nauk o kulturze fizycznej, psycholog, interwent kryzysowy, arteterapeuta, certyfikowany tutor, wykładowca, szkoleniowiec, trenerka w obszarze psychoedukacji, instruktor pływania, gimnastyki i piłki siatkowej, nauczyciel dyplomowany. Ukończyła dwie uczenie wyższe, a jej podwójne wykształcenie gwarantuje holistyczne podejście do rozwoju człowieka. Przeprowadziła ponad 2000 godzin szkoleń, w tym ponad 150 superwizji grupowych i indywidualnych. Bardzo dobrze sprawdziła się w roli redaktora prowadzącego trzech numerów kwartalnika Meritum: Bezpieczeństwo w szkole, Edukacja dla zdrowia i Kompetencje społeczne (Wyd. MSCDN) oraz poradników Gimnastyka korekcyjno – kompensacyjna w szkole i Wychowanie fizyczne w praktyce (Wyd. Raabe). Jest współautorką książki „Edukacja zdrowotna w wychowaniu fizycznym” oraz autorką licznych publikacji dotyczących sposobów radzenia sobie w sytuacjach trudnych i kryzysowych. Organizatorka i uczestniczka licznych konferencji i seminariów. Z sukcesem ukończyła szkolenie I i II stopnia Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach. Prowadzi w nurcie TSR terapię indywidualną oraz udziela wsparcia indywidualnego i grupowego w obszarze interwencji kryzysowej. Brała udział w licznych projektach krajowych i międzynarodowych. Ekspert Rady Europy w ramach „Programme Pestalozzi”, promującego kształtowanie postaw, umiejętności i wiedzy w zakresie rozwoju społeczeństw demokratycznych opartych na wartościach takich jak godność, równość, tolerancja. Współpracuje z uczelniami wyższymi, Ośrodkiem Rozwoju Edukacji, Ośrodkami Doskonalenia Nauczycieli. Specjalizuje się w przeprowadzaniu interwencji kryzysowych w placówkach oświatowych.
*planowane są cztery równoległe sesje warsztatowe. Należy wybrać jedną grę i zapisać się do jednej z dwóch grup
WARSZTAT I: GRA KOŁO INNOWACJI
Koło Innowacji jest planszową grą symulacyjną, która uczy i testuje umiejętności uczestników w zakresie procesu kreatywnego, wdrażania innowacji, zmiany w organizacji, optymalizacji procesów biznesowych oraz komunikacji i negocjacji. Jest to gra, której podstawowym zadaniem jest umożliwienie graczom zdobycia doświadczenia w testowanych dziedzinach, z wyłączeniem ryzyk realnego świata. Warunki doświadczenia, które mają stymulować najkorzystniejszy rozwój uczestników szkolenia poprzez dostosowanie poziomu trudności do kompetencji poznawczych grupy docelowej, są w pełni kontrolowane przez trenera.
Koło Innowacji to gra planszowa, w której gracze wcielają się w dyrektorów fabryki. Jej pozornie stabilna sytuacja uśpiła czujność zarządu i dopiero informacja o oczekiwanym skoku technologicznym konkurencji sprawiła, że rozważana jest optymalizacja procesów i zmiana dotychczasowych schematów działania. Zadaniem graczy jest przeprowadzenie zakładu przez trudny okres i osiągnięcie wyznaczonych celów – wzrost zyskowności firmy, przy jednoczesnym rozwoju potencjału kadrowego oraz optymalizacji procesów poprzez wrażanie innowacji. Koło Innowacji jest polską grą szkoleniową, która wykorzystywana jest podczas nowoczesnych szkoleń biznesowych. Dodatkowo gra jest narzędziem na bazie którego realizowana jest pogłębiona analiza roli i dynamiki grupy, kompetencji miękkich, modeli decyzyjnych liderów w organizacjach, co sprawia, że jest to innowacyjny produkt wykorzystywany w ramach usług typu Assessment Center/Development Centre oraz w trakcie rekrutacji na stanowiska dyrektorskie.
I grupa: prowadzący – Marcin Mitzner
Marcin Mitzner- certyfikowany trener STOP oraz Szkoły Treningu Grupowego specjalizujący się w zagadnieniach tworzenia zespołów, współpracy i grywalizacji. Autor ponad 150 gier przestrzennych, symulacyjnych, szkoleniowych i systemowych. Absolwent Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych na Uniwersytecie Warszawskim i Akademii Pedagogiki Specjalnej w zakresie andragogiki. Wspólnik i dyrektor programowy firmy GD Events.
II grupa: prowadzący – Teodor Sobczak
Teodor Sobczak – Trener, wykładowca, ale przede wszystkim twórca narzędzi edukacyjnych i metodyk tej tematyki. Od 2004 roku zajmuje się tworzeniem zaawansowanych narzędzi symulacyjnych wykorzystywanych w branży szkoleniowej. W jego bogatym dorobku znajduje się kilkadziesiąt gier edukacyjnych różnego rodzaju. Jest prezesem fundacji Innowatorium zajmującej się kreowaniem i wdrażaniem nowych rozwiązań w szeroko pojętej edukacji. Wykłada i prowadzi warsztaty w Warszawskiej Szkole Reklamy.
Warsztat II: GRA INVEST IN
Invest In… to gra symulacyjna o charakterze negocjacyjnym, w której od czterech do ośmiu graczy wciela się w role urzędników samorządowych oraz potencjalnych inwestorów, zainteresowanych rozwinięciem nowego biznesu w ich gminie. Wspólnie muszą przeprowadzić proces diagnozy stanu miejscowości oraz dojść do porozumienia, co do lokalizacji i warunków powstawania inwestycji. Wszystko w trzech rundach, związanych z planowanie przestrzeni, przygotowaniem oferty oraz negocjacjami. Każdą rundę można wykorzystywać oddzielnie lub układać rundy w ciąg przyczynowy. Gra dostosowana jest do możliwości poznawczych osób w wieku 12+. Świat gry w Invest In…, jest uproszczeniem rzeczywistości. Niezależnie od utraty niektórych elementów realizmu, gra daje wiele możliwości, których zwykły wykład, prezentacja lub film nie dają. Gracze, wchodząc w role, uczą się w działaniu, widzą i czują konsekwencje swoich decyzji. Jednocześnie jest to sytuacja bezpieczna, w której od podjętych decyzji nie zależy jak wyglądać będzie rzeczywiste życie. Otwiera to nowe możliwości uczenia się, zachęca do eksperymentowania i ułatwia zmianę postawy, co w procesie zmiany edukacyjnej jest ogromną wartością.
I grupa: prowadzący – Artur Wywigacz
Artur Wywigacz – autor/współautor gier terenowych, animacyjnych, symulacyjnych
i hybrydowych wykorzystywanych w edukacji młodzieży i dorosłych (m. in. SMILEURBO). Współpracuje z FRSE w zakresie oceny wniosków w obszarze Edukacji szkolnej oraz Młodzieży. Współpracuje z organizacjami pozarządowymi, realizującymi projekty edukacyjne
w obszarze rozwoju kompetencji osobistych i obywatelskich (np. w zakresie wykorzystania gry symulacyjnej „CoopAxle” Oś Współpracy do promowania aktywnego udziału młodzieży
w partycypacji obywatelskiej). Instruktor terapii zajęciowej, prowadzący warsztaty komputerowe m in. z wykorzystaniem gier RPG i zręcznościowych dla osób z niepełnosprawnością intelektualną. Ponadto koordynator projektów edukacyjnych podejmowanych we współpracy z administracją publiczną oraz szkołami państwowymi, m.in.: „Motor edukacji zawodowej” realizowany z Miastem Stołecznym Warszawa, czy „Warszawski model wspomagania szkół i przedszkoli jako przykład systemowego rozwiązania dla obszarów metropolitalnych”.
II grupa: prowadząca – Katarzyna Strzelecka
Katarzyna Strzelecka –animatorka społeczno-kulturalna, absolwentka Wydziału Pedagogicznego UW. Na decyzję o wyborze kierunku studiów wpłynął staż na zajęciach z twórczego myślenia,
a także zainteresowanie brytyjską metodą pracy w środowisku lokalnym. Pracowała jako nauczycielka, jednak dość szybko skupiła się na pracy w społecznościach lokalnych, doskonaląc wiedzę wyniesioną ze studiów w praktyce i realizując swoje prawdziwe zainteresowania. Autorka projektów społeczno-kulturalnych dla wszystkich grup wiekowych, scenariuszy zabaw
i warsztatów, programów zajęć hobbystycznych. Wykorzystuje metody pracy projektowej, pedagogiki zabawy, twórczego myślenia. Współtwórczyni gry Invest In, w oparciu o którą prowadziła cykl warsztatów dla licealistów. W swoim miejscu zamieszkania wspiera i angażuje się w działalność lokalnych NGO, członkini Stowarzyszenia Binduga. Autorka publikacji pt. Miejsce dla ludzi, monografii o jednym z warszawskich klubów osiedlowych.
II DZIEŃ SEMINARIUM, środa, 23 października 2019 r.
*Planowane są cztery równoległe sesje warsztatowe. Należy wybrać jeden z czterech wymienionych warsztatów
„Odmowa chodzenia do szkoły – co się za nią kryje i jak wspierać uczniów. Opozycyjność, prowokacja, chęć utrudnienia przebiegu lekcji czy zachowanie maskujące lęk?”.
Jednym spośród najczęściej wymienianych przez naszych beneficjentów w ostatnich latach problemów, z którymi mierzy się kadra szkół jest odmowa chodzenia do szkoły przez uczniów. Nauczyciele i kadra zarządzająca w większości nie zostali profesjonalnie przeszkoleni w tym zakresie i potrzebują specjalistycznego wsparcia w radzeniu sobie z tym problemem. Celem niniejszego warsztatu jest wyposażenie uczestników w metody pracy z uczniem unikającym obowiązku szkolnego. Przestawienie metod, umożliwiających dziecku obniżenie napięcia
i budowanie jego poczucie skuteczności oraz pokazanie możliwości wsparcia rodziny, która funkcjonuje z dzieckiem przeżywającym lęk.
Omawiany temat będzie dotyczył zagadnienia takich jak:
– towarzyszenie dziecku lękowemu – wsparcie, które wspiera poczucie skuteczności dziecka,
– odmowa chodzenia do szkoły – dynamika rozwoju fobii szkolnej,
– praca z dzieckiem odmawiającym chodzenia do szkoły – model wsparcia ze strony szkoły
i domu, zasady oraz interwencje ułatwiające funkcjonowanie w szkole
– zachowania, które mogą być objawem zaburzeń lękowych i maski jakie przyjmuje lęk u dzieci
– techniki pracy z lękiem (elementy bajkoterapii, techniki projekcyjne, behawioralne, praca
z systemem rodzinnym)
Prowadząca: Agnieszka Misiak
Agnieszka Misiak – psycholog z uprawnieniami pedagogicznymi, trener, absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego oraz licznych kursów i szkoleń doskonalących z zakresu psychoterapii i psychoedukacji. Współpracuje jako autor – konsultant i ekspert – z licznymi wydawnictwami i portalami psychoedukacyjnymi (m.in. WSiP, adhdonline.pl). Ma wieloletnie doświadczenie w pracy wykładowo-warsztatowej z dziećmi i dorosłymi. W ramach poradnictwa indywidualnego oraz grup psychoedukacyjnych pracuje z rodzicami dzieci nadpobudliwych i sprawiających trudności wychowawcze. Jest autorką i współautorką scenariuszy zajęć dla dzieci i młodzieży oraz programów szkoleń. Współautorka książki Mam nadpobudliwe dziecko i co dalej?
Warsztat II
„Współpraca z rodzicami – jak budować dobre relacje z rodzicami uczniów i zachęcać ich do angażowania się w życie szkoły? W jaki sposób budować dialog w sytuacjach trudnych i unikać konfliktów?”
Warsztat dla nauczycieli chcących w swojej pracy budować dobre relacje, nie tylko z uczniami, ale także z ich rodzicami. Nauczyciele odbywają wiele rozmów z rodzicami, którzy wspierają ich w pracy wspólnie chcąc dojść do sukcesu dziecka. W środowisku nauczycielskim funkcjonują pewne stereotypy, etykietki, które dość szybko się przypina rodzicowi co utrudnia budowanie dialogu. Współpraca z rodzicami to jedna z najważniejszych, a także często najbardziej zaniedbanych sfer dotyczących pracy nauczycielskiej. Wychowywanie dziecka nie może opierać się na dwóch, odrębnych wizjach rodzica i nauczyciela, zarówno szkoła i dom rodzinny stanowią główne filary mające na celu wspieranie rozwoju ucznia. Wspólnie wypracowane cele, znajomość problemów dziecka, jego mocnych i słabych stron są niezbędne, aby w najbardziej efektywny sposób wdrażać działania pedagogiczne. Nauczyciel staje się nie tylko przekazicielem wiedzy, mentorem, pedagogiem, ale również czasem staje się w pełni psychologiem dziecięcym, rodzinnym, negocjatorem, często mediatorem.
Prowadząca: dr Katarzyna Panowska-Jurczyk
Dr Katarzyna Pankowska- Jurczyk- dr nauk o kulturze fizycznej, psycholog, interwent kryzysowy, arteterapeuta, certyfikowany tutor, wykładowca, szkoleniowiec, trenerka w obszarze psychoedukacji, instruktor pływania, gimnastyki i piłki siatkowej, nauczyciel dyplomowany. Ukończyła dwie uczenie wyższe, a jej podwójne wykształcenie gwarantuje holistyczne podejście do rozwoju człowieka. Przeprowadziła ponad 2000 godzin szkoleń, w tym ponad 150 superwizji grupowych i indywidualnych. Bardzo dobrze sprawdziła się w roli redaktora prowadzącego trzech numerów kwartalnika Meritum: Bezpieczeństwo w szkole, Edukacja dla zdrowia i Kompetencje społeczne (Wyd. MSCDN) oraz poradników Gimnastyka korekcyjno – kompensacyjna w szkole i Wychowanie fizyczne w praktyce (Wyd. Raabe). Jest współautorką książki „Edukacja zdrowotna w wychowaniu fizycznym” oraz autorką licznych publikacji dotyczących sposobów radzenia sobie w sytuacjach trudnych i kryzysowych. Organizatorka i uczestniczka licznych konferencji i seminariów. Z sukcesem ukończyła szkolenie I i II stopnia Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach. Prowadzi w nurcie TSR terapię indywidualną oraz udziela wsparcia indywidualnego i grupowego w obszarze interwencji kryzysowej. Brała udział w licznych projektach krajowych i międzynarodowych. Ekspert Rady Europy w ramach „Programme Pestalozzi”, promującego kształtowanie postaw, umiejętności i wiedzy w zakresie rozwoju społeczeństw demokratycznych opartych na wartościach takich jak godność, równość, tolerancja. Współpracuje z uczelniami wyższymi, Ośrodkiem Rozwoju Edukacji, Ośrodkami Doskonalenia Nauczycieli. Specjalizuje się w przeprowadzaniu interwencji kryzysowych w placówkach oświatowych.
„Edukacja pozaformalna w szkołach i przedszkolach jako skuteczne narzędzie wspierające nauczyciela i poszerzające ofertę zajęć dodatkowych w placówce?”
Warsztat skierowany jest do tych pracowników wszelkich placówek edukacyjnych, którzy są zainteresowani wykorzystaniem edukacji pozaformalnej i nieformalnej w swojej codziennej pracy. Podczas spotkania praktycy nie tylko przedstawią możliwości, jakie szkołom, przedszkolom i ośrodkom edukacyjnym dają program Europejski Korpus Solidarności oraz Erasmus+ sektor Młodzież, ale przede wszystkim podpowiedzą w jaki sposób właściwie
i skutecznie realizować tego typu inicjatywy w placówkach edukacji formalnej. Warsztat będzie podzielony na dwa półtoragodzinne moduły:
– pierwszy moduł: informacyjno-warsztatowy będzie miał na celu aby w przystępny i interaktywny sposób przedstawić Państwu możliwości obu programów Erasmus+/Młodzież i Europejski Korpus Solidarności.
– drugi moduł: praktycznie o edukacji pozaformalnej i nieformalnej w placówkach edukacyjnych prowadzących powszechny obowiązek nauczania z wykorzystaniem wieloosobowej komputerowej gry strategicznej „New shores” z jednoczesną facylitacją praktyka w tym zakresie.
Gra New Shores – a Game for Democracy to wieloosobowa gra komputerowa, stworzona, by ułatwić młodzieży zrozumienie wyzwań, przed którymi stoi współczesny świat. Gra zawsze zaczyna się tak samo. Uczestnicy przenoszą się na fikcyjną wyspę, która obfituje w złoża węgla i lasy pełne zielonych drzew i dojrzałych jagód. W przeciwieństwie do tradycyjnych gier, New Shores nie stawia jednak przed graczami konkretnej misji. To, jak skończy się rozgrywka zależy całkowicie od ich decyzji. Mogą skupić się na osobistych potrzebach, rozbudowywać domy, zarabiać na wydobyciu węgla czy ścinaniu drzew. Mogą także angażować się działalność na rzecz wspólnoty; inwestować w szkolnictwo, opiekę zdrowotną czy życie kulturalne. Każda strategia niesie określone skutki; społeczne, ekonomiczne i przyrodnicze. Gra powstała z myślą o osobach pracujących z młodzieżą, które szukają atrakcyjnych dla młodych narzędzi edukacyjnych. Zamiast moralizować, gra pozwala aktywnie podejmować decyzje, radzić sobie z ich konsekwencjami i wyciągać wnioski. Za koncepcję i realizację gry odpowiada Centrum Rozwiązań Systemowych we współpracy z Fundacją Rogers i organizacją TANDEM n.o. Gra New Shores otrzymała nagrodę od Global Challenges Foundation, uroczyste rozdanie nagród miało miejsce w maju 2019 r. w Londynie. Realizatorzy wygrane 5000 USD zamierzają przekazać na rozwój projektu. Grze towarzyszy przewodnik metodologiczny i scenariusz warsztatu. Wszystko dostępne jest bezpłatnie na platformie Edmodo. Instrukcje, jak do niej dołączyć dostępne są na stronie https://newshores.crs.org.pl/pl.
Prowadzące:
Moduł I – Joanna Stompel
Joanna Stompel – trenerka i coach. Pracuje w Biurze Karier Uniwersytetu Łódzkiego, prowadząc sesje coachingu kariery oraz warsztaty umiejętności miękkich. Należy do zespołu trenerskiego Narodowej Agencji Programu Erasmus+, gdzie prowadzi szkolenia międzynarodowe. Trenerka w programie Rozwój Kompetencji Cyfrowych realizowanym przez Przestrzeń from Facebook. Facylitatorka metody CSI:Lab w programie Projektanci Innowacji PFR. Absolwentka Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego.
Moduł II – Aleksandra Solińska-Nowak
Aleksandra Solińska-Nowak- w Centrum Rozwiązań Systemowych (Wrocław) zajmuje się przede wszystkim koordynacją projektów międzynarodowych, utrzymywaniem kontaktów z zagranicznymi partnerami oraz nadzorowaniem sprawnego i terminowego wdrażania w życie symulacji i gier. Jest również odpowiedzialna za edycję i korektę tekstów Centrum. Jako jedna z osób redagujących blog Games4Sustainability, chętnie wyszukuje ciekawostki i tworzy treść postów. Wolny czas spędza na świeżym powietrzu, wydeptując nowe szlaki górskie, jeżdżąc na rowerze lub zwiedzając kolejne miasta.
Koordynatorka projektu Akcji 2 programu Młodzież Erasmus+, w ramach którego powstała gra New Shores – a Game for Democracy.
„Kiedy światem będą rządziły roboty”
Warsztat, który Państwu chcemy zaproponować przewiduje następujące elementy:
- Wprowadzenie do Lego Mindstorms EV3 – praca z uczniem, zawartość zestawu edukacyjnego,
- Budowa własnego autka wg instrukcji „edukator”
- Sterowanie robotem przy wykorzystaniu tabletu
- Wprowadzenie do programowania na tabletach
- Wprowadzenie do programowania przy użyciu komputera
- Praca w Lego Digital Designer
W ramach warsztatu uczestnicy otrzymają dostęp do dodatkowych materiałów w wersji elektronicznej (przykładowe instrukcje, przykładowe scenariusze zajęć, bazę pomysłów i inspiracji, dobre rady do pracy z LEGO, podręcznik LEGO dla nauczycieli, przykładowe programy napisane w oprogramowaniu do programowania LEGO, przykładowe projekty w LEGO DIGITAL DESIGNER oraz prezentację z warsztatu).
Prowadzący:
Anna Marciniak-Wyka
Metodyk, edukatorka dzieci i młodzieży w zakresie programowania i robotyki, trenerka nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) i nauki programowania. Podczas prowadzonych przez siebie warsztatów udowadnia, że nauka programowania dla najmłodszych wcale nie wymaga specjalistycznej wiedzy, a może wiązać się z naprawdę dobrą zabawą.
Waldemar Wyka
Trener programowania, metodyk i specjalista w zakresie nowych technologii. Prowadzi zajęcia dla dzieci z matematyki i programowania oraz kursy komputerowe dla seniorów. W ramach Instytutu Rozwoju Kompetencji Cyfrowych szkoli nauczycieli z zastosowania nowoczesnych technologii
i nauki programowania. Jego motto to: „Matematyka jest alfabetem, za pomocą którego Bóg opisał wszechświat (Galileusz)” .
Podczas ostatniego punktu naszego programu zaprezentowane zostaną przez trenerów i wybranych uczestników wyniki przeprowadzonych pierwszego dnia rozgrywek. Najbardziej aktywne osoby z poszczególnych grup warsztatowych otrzymają atrakcyjne nagrody. Dzięki obecności profesjonalnych rysowników natomiast będziecie Państwo mieli możliwość obejrzenia relacji graficznej z naszego seminarium .
Stoiska informacyjne:
- Punkty konsultacyjne dla wnioskodawców
Podczas tego wydarzenia dostępne będą punkty informacyjne programu Erasmus+ Młodzież, Edukacja szkolna, Kształcenie i szkolenia zawodowe oraz Europejskiego Korpusu Solidarności. Jeżeli więc macie Państwo pomysły na projekty w nadchodzącym Konkursie 2020 r. będzie możliwość odbycia konsultacji.
- Ekspozycja Instalacji Sensorycznej CUBE
Autyzm i zespół Aspergera to coraz powszechniej występujące zaburzenia rozwoju dziecka. Z roku na rok, liczba dzieci z diagnozą spektrum zaburzeń autystycznych (ASD) rośnie. W Polsce mówi się o 1 przypadku na 300, dane amerykańskie wskazują na 1% populacji osób z autyzmem.
Wyobraź sobie, że budzisz się rano i zastajesz zupełnie inną rzeczywistość: sól jest słodka, wrzątek nie parzy, ludzie – zamiast mówić – wydają z siebie niezrozumiały dla ucha szum, a przed oczami widzisz nieustannie wirujące pyłki, które zasłaniają Ci świat. Dodatkowo, tylko Ty postrzegasz otoczenie w ten sposób, nikt inny nie zauważa zmian. Tak właśnie może wyglądać świat osoby z autyzmem, która widzi, słyszy i czuje świat inaczej. I nie jest to ani gorszy, ani lepszy odbiór rzeczywistości. Po prostu: inny.
Zapraszamy do niezwykłej instalacji sensorycznej – Cube. Cztery specjalnie przygotowane stanowiska pomogą zwiedzającym zrozumieć trudności, z jakimi na co dzień zmagają się osoby z autyzmem.
Wraz z Fundacją Synapsis zachęcamy do zapoznania się z wirtualną wycieczką:
http://www.synapsis.waw.pl/index.php/component/content/article/109-cube/471-wirtualna-wizyta-po-cube-instalacji-sensorycznej
- Stoisko programu eTwinning – „Mini Akademia eTwinning”
Na stoisku będzie można zapoznać się z programem eTwinning, zapoznać się z ofertą bezpłatnych form rozwoju zawodowego oraz założyć konto na platformie eTwinning. Dodatkowo będzie można zapoznać się z bezpłatnymi narzędziami TIK wykorzystywanymi w projektach międzynarodowych i robotami edukacyjnymi
22 października zaproponujemy Państwu narzędzie „TIK w projektach międzynarodowych”.Prezentacja bezpłatnych narzędzi TIK do wykorzystania z tabletem/smartfonem w klasie.
23 października natomiast „Programujemy roboty edukacyjne”Podstawy programowania robotów edukacyjnych – Photon, Ozobot.