Erasmus+
18 czerwca 2020
Instrukcja logowania się do aplikacji przy zabezpieczeniu 2FA
Informujemy, iż decyzją Komisji przy logowaniu do Platformy Rezultatów Programu Erasmus+ oraz w aplikacjach Web eforms i Mobility Tool+ przy odwołaniach do dokumentacji została wdrożona funkcja podwójnego sprawdzania użytkownika (2FA).
Podczas logowania lub po naciśnięciu linku do dokumentacji pojawia się poniższy ekran a na liście rozwijalnej w polu ‘Choose your verification method’ nie ma opcji wyboru ‘Password’.
Należy wówczas przy logowaniu podać hasło i dodatkowo wybrać jedną z poniższych opcji:
- kod przesłany SMS
- “PIN code” ustalany samodzielnie przez użytkownika 4 cyfrowy kod dla jego komórki – metoda zalecana
- “OR code” wysyłany na komórkę użytkownika kod złożony z 6 cyfr – metoda zalecana
Aby użytkownik mógł zastosować w/w opcje musi wykonać poniższe czynności :
- w EU_Login do danych swojego konta użytkownik musi wpisać numer swojej komórki My account details – Mobile phone numer(s) – ten wpis pozwala już na logowanie się za pomocą kodu przesłanego SMS
- aby stosować PIN code lub QR code
– na komórce użytkownika należy zainstalować darmową aplikację EU Login Mobile App, można ją pobrać z Android / Google Play Store lub iOS / Apple App Store
– dokonać sprzężenia komórki z kontem w EU_Login należy to zrobić w aplikacji EU Login - https://webgate.ec.europa.eu/cas/login w sekcji Manage my mobile devices
- Jeżeli powyższe kroki zostały wykonane prawidłowo to w EU_Login w sekcji My account details pojawią się dwa wpisy:
– w wierszu Mobile phone numer(s) będzie numer telefonu częściowo zaszyfrowany
– w wierszu Mobile device(s) będzie nazwa własna urządzenia nadana przez użytkownika i kod urządzenia będący ciągiem liczb i cyfr
Instrukcja instalacji EU_Login Mobile App znajduje się w przewodniku EU Login